جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: مناظرات علمی باعث رشد فکری و از بین رفتن شبهات و ایجاد جرقه ی علمی می شود و با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات علمی می توان به نتایج بسیار مطلوب رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان خراسان شمالی، اظهار داشت: دانشجویان و بسیجیان باید با بیان واقعیت ها به صورت منصفانه، نسبت به آگاه سازی و روشنگری و بصیرت افزایی مردم بکوشند.

وی افزود: شهید احمدی روشن و امثال ایشان با کسب ارزش های والای انسانی و تلاش مضاعف در کسب علم و دانش های روز دنیا، توانستند بین ارزش ها و دانش پیوند برقرار کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه تبیین و تحلیل منطقی و مستند مسائل جامعه رسالت دانشجویان و روحانیون است، گفت: مناظرات علمی باعث رشد فکری و از بین رفتن شبهات و ایجاد جرقه ی علمی می شود و با برگزرای کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات علمی می توان به نتایج بسیار مطلوب رسید.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب ما با حرکت روشنگرانه  مخالف نیست و این موضوع جزء اصل انقلاب ماست، افزود: حرکت روشنگرانه باید متین و مستدل باشد و ما با مشتعل کردن فضای جامعه و جار و جنجال راه انداختن مخالفیم، زیرا مشتعل کردن فضای سیاسی جامعه مطلوب نیست و این امر، خواست دشمنان فرصت طلب برای رخنه در افکار جامعه و نفوذ در کشور است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حرف مستند و مستدل، نیاز به جنجال ندارد و همه انسان های خردمند و آگاه آن را خواهند پذیرفت، گفت: عدم تحلیل درست و نداشتن آگاهی کافی، در طول تاریخ اسلام،  ضربه های بسیاری جدی به پیکره اسلام وارد کرده است و باعث ایجاد فاجعه های جبران ناپذیر شده که در این خصوص می توان به خانه نشینی امام علی(ع) و تن به صلح دادن امام حسن(ع) اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم جلوی این گونه فجایع را در انقلاب اسلامی بگیریم، باید مردم را با تحلیل های درست، تبیین های روشنگرانه و نقدهای منصفانه رشد دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری نباید بر روی طاقچه ها گذاشته شود و یا فقط  بر روی بنرها چاپ شود، بلکه باید به طور جدی آنها را پیگری کرد و با همت بالا نسبت به آن مطالبات  اقدام و عمل جدی نشان داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha