پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم ایران در سنای آمریکا، گفت: ذات دولتمردان آمریکایی بدعهدی، کارشکنی و نقض پیمان ها است.

حجت الاسلام والمسملمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش تر موضوع بدعهدی و کارشکنی دولتمردان آمریکایی را به مسئولان گوشزد فرموده بودند، اظهار داشت: تمدید تحریم ها و نقض عهدها نشان از اسلام ستیزی وعدم سازش دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی از این تحریم ها هراسی نداشته و مانند گذشته مقاومت خواهند کرد، افزود: همواره دشمنان ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را مورد تحریم سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار داده اند، لیکن کشور ما در سایه انواع تحریم ها رشد کرده و به بالاترین درجات رسیده است.

ضرورت واکنش شدید ایران به اقدام آمریکا

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر واکنش شدید ایران در مقابل نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: همان طور که معظم له فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند، ما آن را به آتش خواهیم زد؛ مردم توقع دارند مسئولان نظام اسلامی نسبت به این تحریم‌ها واکنشی در خور نشان دهند.

وی ادامه داد: چشم امید ملت ایران به برجام و دستاوردهای آن نبوده، بلکه به پروردگار متعال و توانمندی های خود ملت اسلامی است و این مصوبات و تحریم های دشمنان نمی تواند خللی در عزم آنها برای توسعه و پیشرفت کشور وارد کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون ایران اسلامی اقدامی در راستای نقض برجام انجام نداده و با وجود آن که همه مجامع بین المللی به پایبندی ایران به تعهداتش در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای اعتراف کردند، لیکن آمریکا هر روز عهدشکنی های جدیدی را علیه کشورمان انجام می دهد که نقض برجام از این دست اقدامات است.

آمریکا غیر قابل اعتماد است

وی با بیان اینکه بدعهدی ها و نقض برجام از سوی دولتمردان آمریکا مصداقی از ماهیت پلید این قدرت استکباری در سطح بین المللی است، گفت: برجام یک قرارداد بین المللی بوده و بی تعهدی یک دولت نسبت به اجرای آن نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آن دولت در مجامع بین المللی است.

این استاد حوزه اظهار داشت: تصویب و تمدید تحریم های آمریکا علیه مردم ایران، نشانه ناتوانی دشمنان نظام اسلامی بوده و این تحریم ها در مقابل قدرت بزرگ ملت ایران، هیچ تاثیری ندارد و ملت ما همواره اسطوره مقاومت و ایستادگی بوده و هستند.

مسئولان پاسخ گستاخی ها را بدهند

وی با تاکید بر اینکه باید دست اندرکاران مذاکرات هسته ای و مسئولان به این گستاخی ها پاسخی قاطعانه و محکم بدهند، خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان بایستی با قاطعیت در برابر اقدامات آمریکا در رابطه با نقض برجام بایستند و بدون مسامحه با آنها برخورد کنند، چرا که به هر میزان مسئولان نظام اسلامی عقب نشینی نمایند، طرف های مقابل گستاخ تر می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha