پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: اقدام اخیر سنای آمریکا برای تمدید تحریم های ضد ایرانی، جای هیچ ابهامی در اثبات بدعهدی آمریکایی ها وسلب اعتبار آن ها در سطح بین المللی ندارد و شرایط آمریکا را از قبل بدتر خواهد کرد .

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، در خصوص اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا در تمدید 10ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: از آنجایی که همه دنیا در جریان موضوع توافق هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ بوده اند، تمدید تحریم ها از جانب آمریکا به عنوان طرف اصلی توافق هسته ای، موجبات بدبینی و بی اعتباری هر چه بیشتر آمریکا، حتی برای متحدانش را فرا هم می آورد.

وی، با بیان این که تصویب طرح تمدیدهای آمریکایی علیه ملت ایران، در راستای نقض برجام و توافق هسته ای است، گفت: این طرح که به وسیله مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید، نشان از بد عهدی و بی ثباتی  نظام  سیاسی آمریکا داشته و بیشتر از گذشته، چهره بین المللی آاین کشور را خدشه دار کرده و ابهامی در اثبات بدعهدی آمریکایی ها و سلب اعتبار بین المللی آنان ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان این که اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا، اگرچه نقض برجام و توافق هسته ای با ایران است، اما با روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا رابطه ای ندارد، خاطرنشان کرد: اگرچه نقض برجام و توافق هسته ای، جزء شعارهای انتخاباتی ترامپ بود، اما اظهار نظرات و توضیحات اطرافیان رئیس جمهور جدید آمریکا، وی را از این کار تا حد زیادی منصرف کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران یادآور شد: اساسا در نظام  سیاسی آمریکا، نه مجلس سنا و نه گنگره، در جهت گیری های کلی  سیاست های این کشور تاثیری ندارند، بلکه آنچه  که حرف آخر را می زند، نظام سرمایه داری صهیونیستی در درون خود آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: حتی روسای جمهور آمریکا را نیز همین لابی های سرمایه داری صهیونیستی می چرخانند و بعید است، ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، قدرتی در مقابل این لابی های فاسد داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به اختلافاتی که بین جناح های مختلف کشور در تحلیل مسلئه برجام و توافق هسته ای وجود داشته و دارد،  ابراز کرد: برجام و مذاکرات در گذشته و در زمان قطعی نشدن توافق، ممکن بود موجب دوقطبی شدن کشور بشود، اما در حال حاضر، مجموع جریان های سیاسی و جناح های کشور، نگاه‌شان به منافع ملی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری اضافه کرد: البته جای گلایه از کسانی که خوشبینی و دلدادگی بیش از حد به طرف آمریکا داشتند، وجود دارد، اما الان وقت مطرح کردن این اختلافات نیست، بلکه بهترین کار اتحاد احزاب و جناح های سیاسی داخل کشور در برابر دشمن است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: برجام و توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5، اگر چه تاثیری بر رفع تحریم ها نداشت، اما نقض برجام توسط طرف آمریکایی و همچنین سخنان مقام معظم رهبری و اجازه ایشان نسبت به انجام مذاکرات، اتمام حجتی است برای کسانی که نسبت به آمریکا خوش بین بودند و به نشست و برخاست با آمریکا علاقه داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: اتفاق اخیر و نقض توافق هسته ای توسط آمریکا، در تاریخ خواهد ماند و راهنمایی است برای نسل جوان کشور که از فضای انقلاب  واهداف و اغراض آن آگاهی نداشتند؛ در واقع تجربه ای بود که تا مدت ها هویت اصلی آمریکا را برای اقشار مختلف جامعه روشن خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر نقش مجلس شورای اسلامی در این موقعیت حساس، اظهار کرد: مردم از نمایندگان خود توقع دارند، در برابر اتحاد اعضای مجلس سنا مبنی بر تمدید تحریم ها، اختلافات را کنار بگذارند و در جهت منافع ملی تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر نیز جای هبچ  نگرانی نیست، چرا که شورای امنیت ملی و همچنین کمیته ناظر بر توافق هسته ای، تدابیر لازم را  پیش بینی کرده اند و فقط به اقتضای برخی مصالح، اقدامات مد نظر جمهوری اسلامی ایران را به صورت علنی اعلام نکرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha