چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از شخصیت های پیشتاز و یار ثابت قدم نهضت اسلامی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بودند، گفت: این عالم ربانی حق بزرگی بر گردن همه ملت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی ضمن تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار اظهار داشت:حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع آگاه به ارکان علمی عرصه فقاهت و سیاست بود که عمر پربرکت خویش را در مسیر ترویج آموزه‏‌های ناب دین مبین اسلام و استحکام نظام اسلامی سپری کردند.

امام جمعه بجنورد افزود: این عالم ربانی یکی از شخصیت های بسیار بزرگ حوزه علمیه بودند و در مباحث مختلف علمی و فقهی صاحب نظر بودند و به عنوان یک مرجع تقلید، مقلدان زیادی داشتند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به اینکه این عالم ربانی تحصیلات حوزوی داشتند لیکن برای علم دانشگاهیان نیز ارزش قائل بودند، بیان داشت: این مرجع بزرگ عالم تشیع با تاسیس دانشگاه مفید پیوند بین حوزه و دانشگاه را عینبت بخشیدند.

وی افزود: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با مشی اعتدالی خود،‌دلهای بسیاری از جوانان و حق جویان جامعه را به بینش و منش اسلامی جذب کرد و ضمن تألیف آثار ارزشمند، شاگردان فراوانی را نیز در مسیر تحکیم مبانی دینی و رشد علمی و تربیتی پرورش داده و تحویل جامعه اسلامی دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ارتحال مرجع گرانقدر عالم تشیع، حضرت آیت‌‏الله حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، فقدانی بزرگ برای همه پویندگان راه علم و عمل و فقاهت و ولایت است، گفت: درگذشت این عالم ربانی را به مردم ایران اسلامی، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت می گویم و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha