جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رشیدیان استاندار خراسان

حوزه/ استاندار خراسان رضوي توسعه علم و فناوری را با ایمان به ظرفیت های داخلی و پشتکار حوزه و دانشگاه عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا رشیدیان، شب گذشته در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری خراسان رضوی، بيان داشت: توسعه علم و فناوری در استان ما به دنبال گسترش کشوري با ایمان به ظرفیت های داخلی و پشتکار حوزه و دانشگاه و تعهدی که به کشور و نظام اسلامی دارند با ارتباط خوب مراکز علمی و جامعه و صنعت به وجود می آید. 

وي با بیان اینکه اقتدار علمی حاصل کار پژوهشی است، ابراز کرد: در کشور ما طلاب، دانشجویان و دانش آموزان نشان دادند می توانند با پژوهش مسئله محور در ایجاد گفتمان وو  تفکر افتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشند.

 استاندار خراسان رضوي با اشاره به بودجه پژوهش، گفت: در مسائل پژوهشی تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم، اگر معطل بودجه های دولتی بمانیم پژوهش ما در پشت درهای بسته باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه باید پژوهش را اقتصادی و ظرفیت های پژوهشی را تجاری سازی کنیم، اظهار داشت: اگر بخش خصوصی توجه جدی به مراکز تحقیقاتی پژوهشی داشته باشد، در کوتاه مدت می تواند معضلات بهره­وری و اقتصادی کردن طرحهای توسعه را انجام دهیم.

رشیدیان در ادامه به کلید خوردن وقف علم و فناوری سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: سهام موقوفه علم و فناوری کار مبارکی است و هر کس با هر میزان از توانمندی می تواند در این نهضت حمایت از توسعه علم و فناوری مشارکت کند.

وی افزود: مسئله وقف ظرفیتی است که قبل از اسلام هم بوده واسلام آن را  متحول و در خدمت جامعه بشری قرار داده  تا همگان از آن بهره ببریم.

استاندار خراسان رضوي در پایان به برنامه «مشهد 2017» نیز اشاره کرد و احیاي همایش پژوهشی و دانشی در مشهد را با ظرفیت های تاریخی - تمدنی خراسان موثر دانست و بیان کرد: امیدواریم در سال 2017، با ايجاد ظرفیت لازم، نمایشگاه و هفته پژوهش را در سطح کشورهای اسلامی با محوریت، شأن و جایگاه مشهد مقدس برگزار کنیم.

در اين مراسم از حوزه علميه خراسان به عنوان يكي از نهادهاي برتر در هفدهمين نمايشگاه پژوهش و فناوري خراسان رضوي تقدير شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha