جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم /آیت الله مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: موضوعات فراوانی در نظام اسلامی در زمینه‌های قضایی و اجرایی وجود دارد،نیاز است در مورد آنها تحقیق و پژوهش صورت گیرد و حوزه علمیه باید روی این موضوعات کار کرده تا از این طریق از نظام اسلامی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم ضمن اشاره به تأکیدات رهبری در مورد تحقیق، پژوهش و پیشرفت در علوم گفت: بحمدالله حوزه علمیه قم در مسیر توسعه علمی پیش قدم بوده و ارسال بیش از 1400 اثر به جشنواره علامه حلی نشان دهنده این مطلب است.

وی بیان کرد: عرضه پژوهش‌ها در این جشنواره بسیار ارزشمند است؛ چراکه طلاب را دست به قلم کرده است؛ شرکت در این جشنواره چه برگزیده شوند چه نشوند ارزشمند است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حضور در جشنواره علامه حلی تنها آغاز کار است، گفت: پژوهشگران نباید به این جشنواره اکتفا کنند؛ بلکه این جشنواره باید آغازگر پژوهش‌های آنان باشد.

وی ابراز داشت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده، کیفیت آثار  در سال جاری بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است و امیدوارم که این پیشرفت علمی هرسال بیشتر شود.

آیت الله مقتدایی با اشاره به آثار تحقیق و پژوهش گفت: تحقیقات علمی موجب می‌شود که هم شما علمتان افزایش یابد و هم دیگران از علم شما بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام مرزی برای تحصیل علم، نه از نظر جغرافیایی و نه از نظر سن نداریم، افزود: نباید انسان به عرضه یک مقاله اکتفا کند، بلکه باید به طور مداوم به کار علمی پرداخته و هرچه می‌تواند تلاش داشته باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به روایتی در مورد اهمیت علم‌آموزی گفت: پیامبر(ص) فرمود «اگر یک روز بر من بگذرد و آن روز پیشرفت علمی نداشته باشم آن روز برای من مبارک نیست.»

وی تصریح کرد: ما نباید اکتفا کنیم به یک مقدار کار علمی و باید هرچه می‌توانیم تلاش کرده و پیشرفت علمی داشته باشیم.

آیت الله مقتدایی داشتن نیت خالص در انجام کارها را مهم برشمرد و گفت: تألیفاتی که بزرگان دینی ما از خود باقی گذاشته‌اند بسیار ارزشمند هستند که نشان‌دهنده خلوص نیت در آنها است.

وی بیان کرد: موضوعات فراوانی در نظام اسلامی در زمینه‌های قضایی و اجرایی وجود دارد که نیاز است در مورد آنها تحقیق و پژوهش صورت گیرد و حوزه علمیه باید روی این موضوعات کار کرده تا از این طریق از نظام اسلامی حمایت کند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد ماندگار می‌شود، عنوان کرد: اگر کارهای علمی با اخلاص برای خدا و به قصد کمک به نظام و حکومت اسلامی و آسان شدن مشکلات باشد ارزش بیشتری دارد و ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha