پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین علمیه گفت: فریضه قرض الحسنه بر اساس آیات و روایات دارای ارزش و جایگاه رفیعی نزد پروردگار دارد و بانک قرض الحسنه مهر ایران باید خدمات ارزشمند خود را اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»؛ آیت الله مرتضی مقتدایی، در دیدار مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تشکر از خدمات و تسهیلات قرض الحسنه این بانک، اظهارداشت: قرض الحسنه از فریضه های دینی است که با استقبال خوبی از سوی خیرین و اهل ایمان مواجه می شود، چرا که از بهترین عبادات محسوب می شود.

وی ادامه داد:  بسیار خرسند هستم که با فعالیت ها و اقدامات این بانک آشنا شدم و بدانید اگر خوب اطلاع رسانی کنید هم جامعه خرسند می شوند و هم افراد خیری که می خواهند در این فریضه الهی شریک باشند وظیفه و تکلیف خود را می دانند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در روایات بیشماری بر ادای دین مومن، قضای حاجت مسلمین و ثوابی که خداوند برای آن در نظر گرفته است، عقل انسان مبهوت می ماند که چه ارزشی دارد توجه به این سنت حسنه الهی، به طوری که اگر صدقه بدهی یک ثواب دارد و اگر قرض الحسنه بدهی 18 ثواب برایتان محاسبه می شود.

آیت الله مقتدایی اظهارداشت: اینکه صدقه می دهید کار خوبی است، ولی معلوم نیست که در جای خودش مصرف شود، ولی وقتی فردی برای وام قرض الحسنه مراجعه می کند، مشخص است که گره ای در کار برادر و خواهر مومن افتاده است و وقتی که رفع همّ و غم کنید و دل مومنی را شاد گردانید دو اقدام شایسته را انجام می دهید.

وی ادامه داد: گره گشایی از کار مومنین و خشنود ساختن آنان دو اقدام شایسته و سفارش دین مبین اسلام است که پیروان خود را نسبت به آن رهمنود داده است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به مسئولان بانک مهر ایران، بیان داشت: اگر امروز به این پست و جایگاه رسیده اید، فقط لطف خداوند بوده است تا در خدمت بندگانش باشید و گره ای از کار ایشان باز کنید.

وی افزود: خدمت رسانی به مراجعین و تکریم ارباب رجوع تکمیل کننده این حرکت خداپسندانه و معنوی است که شما می توانید به نحو احسن آن را انجام دهید.

آیت الله مقتدایی گفت: امروز خیرینی هستند که اگر مطلع شوند بدون تردید برای خدمت به جامعه و ارائه تسهیلات قرض الحسنه می توانند به مدد شما آیند و هم قرض دهند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha