جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صدقه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید بر این که صدقه دادن، فقط پول دادن نیست بلکه کمک به دیگران نیز صدقه محسوب می شود، گفت: صدقه، بهترین ذخیره قیامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم زهرا جمشیدیان از اساتید حوزه علمیه خواهران، در جلسه اخلاق عمومی با حضور جمعی از طلاب و اساتید خواهر، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) فلاورجان برگزار شد، با بیان این که ماه صفر بنابر سخن بزرگان، ماه بلا و مصبیت نامیده شده است، اظهار داشت: در لسان اهل بیت(ع) به خواندن دعاهای وارد شده در ماه صفر و دوم  صدقه دادن در این ماه تأکید شده است.

وی با بیان این که سفارش بسیار شده که برای رفع بلا و مصیبت در هر روز این ماه صدقه بدهیم، در اهمیت صدقه دادن، گفت: دست خدا گیرنده صدقه است که بهترین ذخیره برای قیامت می شود و ثوابش بیشتر از نماز شب است.

این استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه به بیان آداب صدقه دادن اشاره کرد و گفت: بهتر است که صدقه را با دست خودمان به افراد نیازمند بدهیم؛ صدقه دادن را از افراد درجه یک خود شروع کنیم، در آغاز و پایان روز صدقه داده شود، صدقه را با منت ازبین نبریم؛ و همچنین بدانیم که شب و روز جمعه بهترین زمان برای صدقه دادن است.

 جمشیدیان در پایان، مصادیق صدقه را بیان کرد و گفت: صدقه فقط پول نیست، بلکه آموختن علم ، آب دادن به جگر تشنه، بازکردن گره از کار مردم و کمک به دیگران نیز صدقه محسوب می شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha