پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در حال حاضر حوزه علمیه خوزستان بیش از ۱۰هزار طلبه برادر و خواهر دارد که تعدادی از طلاب به قم برخی از طلاب نیز به نجف رفتند، زیرا حساسیت های خاصی در این زمینه ایجاد شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله جزایری پیش از ظهر امروز در نشست عمومی دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، در مدرسه امام کاظم(ع)، گفت: سیاست های رژیم پهلوی باعث کم رمق شدن فعالیت های حوزوی در خوزستان شده بود.
وی افزود: در زمان پهلوی دوم، فعالیت های مرموزانه ای شکل گرفت که در بین جوانان رغبتی به دین و به خصوص روحانیت وجود نداشت و به همین خاطر، برای این که بتوانیم این روند را تغییر دهیم؛ باید به تربیت عالم عامل، دلسوز و انقلابی بپردازیم.

این استاد حوزه گفت: در آن زمان احساس کردیم دوای این درد، تشکیل حوزه علمیه کارآمد است؛ امام راحل در آن زمان به طلاب می فرمودند، خوب و برای رضای خدا درس بخوانید و از این جهت سعی شد تحولات خوبی در حوزه علمیه خوزستان ایجاد شود.
نماینده ولی فقه در خوزستان اظهارکرد: سیاست های اسلام زدایی شاه ملعون، کار را برای انقلابی کردن و رونق بخشیدن به حوزه علمیه خوزستان سخت کرده بود؛ در ابتدای انقلاب اسلامی، جنگ نیز با ایجاد تحول فرهنگی در مردم  باعث گردید که جوانان بیشماری در جبهه فرهنگی و حوزوی حاضر شوند.
آیت الله جزایری عنوان کرد: محتوای انقلاب اسلامی، خدا و ارزش های متعالی دین است و حوزه ما نیز به خاطر دین انقلابی شده؛ لذا با حضور جوانان انقلابی، فعالیت های فرهنگی و مذهبی در خوزستان رشد کرد.

وی افزود: در سالهای 64 و 65 که طلاب خوزستان به سطح علمی خوبی نیز رسیدند، حلقه های معرفتی و تربیتی تشکیل شد و امروز در همه مساجد اهواز این حلقه ها با محوریت علما شکل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهارکرد: در حالی که قبل از انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خوزستان کمتر از 100 طلبه داشت، ولی امروز تنها در شهر اهواز بیش از دو هزار طلبه با کیفیت عالی مشغول تحصیل هستند.
جزایری عنوان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خوزستان  بیش از ۱۰هزار طلبه برادر و خواهر دارد  که تعدادی از طلاب به قم برخی از طلاب نیز به نجف رفتند، زیرا حساسیت های خاصی در این زمینه ایجاد شده بود.
وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی به وسیله شبکه های ماهواره ای در استان خوزستان به فرهنگ و ارزش های جامعه آسیب می رساند، افزود: این شبکه ها در استان یکه تازه میدان بودند و کسی پاسخگوی آنها نبود؛ در همین راستا درخواست کردیم یک شبکه ماهواره ای به زبان عربی ایجاد کنیم تا به این شبهه افکنی ها پاسخ دهیم ؛ شبکه مذکور سه سال پیش در روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز به کار کرد؛ خوشبختانه تا کنون بسیار موفق بوده، زیرا توانستیم این شیاطین را از خانه های مردم بیرون کنیم.
وی گفت: این شبکه علاوه بر مردم خوزستان، مردم عراق را نیز پوشش داد و خوشبختانه این مردم نیز اقبال خوبی از این شبکه دارند و بینندگان بسیاری در این کشور برنامه های ما را مشاهده می کنند؛ نام این شبکه را نیز الاهواز نامیدیم تا بیان شود که این شبکه متعلق به خود مردم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha