جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) در باندونگ

حوزه/ جشن بزرگداشت میلاد نبی اکرم، توسط مدرسه علوم دینی درالتوحید در باندونگ اندونزی، با حضور بیش از ۲۰ هزار دانشجو و شخصیت‌های برجسته سیاسی، مذهبی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapos، در حالی که تنش‌های مذهبی در کشور اندونزی رو به گسترش هستند، روز گذشته جشن بزرگداشت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، توسط مدرسه علوم دینی دارالتوحید در شهر باندونگ در اندونزی برگزار شده و شرکت کنندگان در این مراسم بر احترام به عقاید مذهبی و مدارای دینی تاکید کردند. این گردهمایی با 26امین سالگرد تاسیس مدرسه درالتوحید همزمانی داشت.

در این مراسم باشکوه بیش از 20 هزار دانش آموز دارالتوحید در میدان گاسیبو در باندونگ گردهم آمده و شخصیت‌های برجسته مذهبی، سیاسی و مملکتی، اساتید دانشگاهی و دیگر مردم نیز حضور داشتند.

ژنرال تیتو کارناویان، رئیس پلیس ملی اندونزی در این مراسم گفت: اسلام رحمت العالمین است. و به خاطر قومیت، مذهب، نژاد و دلایل دیگر میان مردم تبعیض قائل نمی‌شود.

رئیس پلیس پیش از آغاز تعطیلات کریسمس در 25 دسامبر، از تمامی مردم و گروه‌های مذهبی در این کشور خواست تا به اعتقادات مذهبی مسیحیان احترام گذاشته و به آنان اجازه اجرای صلح‌آمیز مراسم کریسمس را بدهند.

رضوان کامل شهردار باندونگ نیز از تمامی رهبران مذهبی خواست مراقب سخنانشان باشند. وی افزود: لطفا برای ما رهبران دعا کنید تا بتوانیم جلوی زبانمان را از گفتن هر سخنی که اهانتی به دیگران محسوب می‌شود بگیریم.

جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) در اندونزی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha