یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زلفی کی حسن

حوزه/ رئیس مجلس شورای اندونزی خواستار همکاری، گفت وگو و وحدت بین علمای ایران و علمای اندونزی شد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری«حوزه»،  زلفی کی حسن، رئیس مجلس مشورتی اندونزی در دیدار هئیت مجلس اندونزی  با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که پیش از ظهر  امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از این مرجع تقلید که  این جمع را به حضور پذیرفتید گفت:بعد از اینکه به ایران آمدیم دیدار و جلساتی با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتم و بعد به شهر قم آمدم تا بتوانیم دیداری با بزرگان و علمای  قم داشته باشیم.

وی افزود: ما در اندونزی پیروان زیادی داریم و سعی می کنیم با مسلمانان اختلافی نداشته باشیم و با هم متحد باشیم، دلیل این وحدت حضور شیعیان و پیروان دیگر در پارلمان اندونزی است.

کی حسن عنوان کرد: همه تلاش ما از بین بردن مشکلات است و تا کنون کنفرانس هایی درباره شیعه برگزار کردیم در این جلسات سفیر و نمایندگان ایران بودند؛ سعی می کنیم علمای اسلامی اندونزی با حضرت عالی دیداری داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اندونزی گفت: در اندونزی نهضت های قدیمی مانند محمدیه و العلما وجود داردکه اهل افراط نیستند، ولی منکر افراط در نهضت های کوچکتر  هم نیستیم،جریان اصلی اندونزی معتدل و میانه رو است و تمام تلاش مان برقراری  ارتباط و همکاری با علما در ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha