جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضانژاد

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: علما و ملت اندونزی اگر در برابر فعالیت ها و اقدامات آشکار و مخفیانه گروه بهائیان سکوت کرده و عکس العملی نشان ندهند، بدون شک عفت و اخلاق در این کشور از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عزالدین رضا نژاد در دیدار میهمانانی از وزارت امور دینی اندونزی و سوالات آنان در خصوص فرقه بهائیت اظهارداشت: خداپرستی در رأس همه ادیان آسمانی قرار دارد، ولی در بهائیت «بهاءپرستی» مطرح است، بدین معنا که قبر بهاءالله در فلسطین اشغالی، قبله بهائی‌هاست و زیارت قبر او، حج آن‌ها قلمداد می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: در طول دو قرن گذشته شاهد بوده‌ایم، استعمارگران برای پیشبرد اهداف ظالمانه‌ در مستعمره‌های تحت نفوذ خود با شیوه تفرقه‌افکنی در جوامع حکومت کردند و گاه با ساخت فرقه‌های انحرافی از مذاهب رسمی هر جامعه بهره‌ می‌بردند، شیوه‌ای که در ایران هم عملیاتی شد و با حمایت روسیه و انگلیس پایه‌های یک مسلک انحرافی به نام «بهائیت» در دوره قاجار و به تبع آن در دوره پهلوی شکل گرفت.

دانشیار جامعه المصطفی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت دینی در این کشور آن هم در قرن بیستم، دشمنان این مرز و بوم که نتوانستند این تحول بزرگ را برتابند، با استفاده از این فرقه انحرافی برای ضربه زدن بهره جستند، اکنون «بهائیت» بیش از اینکه یک فرقه انحرافی دینی باشد،‌ یک فرقه سیاسی است که با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان درصدد ضربه زدن به ایران اسلامی است.

وی بیان داشت: بهائیت به عنوان یک مسلک ساختگی و دست پرورده قدرت‌های بزرگ مطرح است که در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی از آن استفاده می‌کنند، بعضی تصور می‌کنند که بهائیت یک جریان مردمی است، اما در واقع یک جریان تشکیلاتی و یک مجموعه فرماسونری است و براساس تشکیلات فعالیت می‌کنند، منتها نوع فعالیت بهائیت براساس تصمیم‌گیری رهبران سازمانی‌ شکل می‌گیرد که در کشورهای مختلف متفاوت است، به طور مثال در منطقه مسیحی‌نشین نوع فعالیت بهائیت با مناطق مسلمان‌نشین متفاوت است.

چرایی بروز فرقه‌های انحرافی در جوامع مختلف

حجت الاسلام و المسلمین رضانژاد افزود: بهائی‌ها با سازماندهی فعالیت خود در کشورهای مختلف سعی می‌کنند که این فعالیت‌ها را گسترده جلوه دهند، با این وجود بنده یک تحلیل اعتقادی روی این مسئله دارم، البته در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی وارد نمی‌شوم،‌ از دریچه مسایل اعتقادی و کلامی؛ باید توجه داشت که در نیم قرن گذشته اسلام به عنوان دین مطرح در دنیا خودش را نشان داده است، به گونه‌ای که با وقوع انقلاب اسلامی ایران مشخص شد، دین می‌تواند در این زمان حکومت کند و در پرتو این حکومت زندگی مردم و جامعه را اداره کند که در آن زمان امر جدیدی بوده است.

انقلاب ایران شوک بزرگ فرهنگی در پایان قرن 20 بود

وی اظهارداشت: یعنی اگر به 50 سال قبل برگردید، می‌بینید که در کل جهان تغییراتی بر اساس مذاهب کمونیستی به وجود آمد، سوسیالیست‌ها در روسیه تزار پیروز شدند و آن انقلاب بلشویکی‌ها صورت گرفت، کمونیست‌ها در چین روی کار آمدند، به طوری که یک شعار همیشه روی تابلوهای آن‌ها دیده می‌شد که «دین افیون جامعه است»، بنابراین سعی کردند با دین و قوانین دینی مخالفت کنند، برای همین هزاران مسجد و کلیسا را در این کشورها تخریب کردند تا بگویند زمان دین گذشته است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: از طرف دیگر بعد از رنسانسی که در اروپا به وجود آمد و اروپایی‌ها کلیسا را کنار زدند و بعد با اهتمام به مسائل علمی، بیان کردند که علم باید حاکم باشد نه کلیسا و دین! در غرب هم بی‌اعتنایی به دین رقم خورد و ابزارهای ورود دین در عرصه سیاسی، اقتصادی و حکومتی از بین رفت.از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران با نام دین کار خود را آغاز کرد، این در حقیقت یک شوک فرهنگی در عرصه جهانی ایجاد ‌کرد، به طوری که این سؤال در اذهان ایجاد شد که آیا در قرن 20 و 21 می‌شود انسان سراغ دین برود.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد خاطرنشان کرد: هم عصر با تأسیس فرقه وهابیت در میان اهل سنت در حجاز، در میان شیعه جریانی به نام شیخیه به وجود آمد؛ محمد بن عبدالوهاب و شیخ احمد هر دو از شهر حجاز بودند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: این جریان در میان اهل سنت نماینده تفریطی نسبت به اهل بیت(ع) و شیخیه در شیعه نیز یک عقیده افراطی نسبت به اهل بیت(ع) داشتند که به آن ها مفوضه می گفتند.

وی ادامه داد: سال 1241 شیخ احمد از دنیا رفت و سید کاظم رشتی جانشین آن شد و تا سال 1259 این مسیر را ادامه داد؛ این جریان پس از مرگ سید کاظم به چند طیف تقسیم شد که یک طیف در آذربایجان، یک طیف آن در کرمان و گروهی هم به نام بابیه معروف شدند و در واقع سه نفر ادعای جانشینی او را کردند.

نویسنده مقاله « احترام به ادیان و کتب آسمانی در اسلام و مسیحیت» افزود: گروه سوم که این دو گروه در آذربایجان و کرمان را نپذیرفتند، در شیراز به دنبال جوانی به نام سید علی محمد شیرازی رفتند و او را به عنوان جانشین سید کاظم برگزیدند؛ شیرازی در ابتدا گفت که من باب امام زمان(عج) هستم، بعد گفت که من ذکر حکیم هستم و پس از آن هم مدعی شد که من همان موعود هستم.

وی بیان داشت: علی محمد شیرازی در ادامه مدعی شد که من هم همانند مهدی دین جدید آورده ام و پس از این ادعا، دین بابیت را بنا نهاد؛ انحرافات مهدویت در دوران قاجار در حدود سال های 1260 تا 1266 به وجود آمد و پس از این که علی محمد شیرازی اعدام شد، سران بابیه در 1280 هجری قمری به عراق تبعید شدند و جریانی را به راه انداختند و خیانت هایی را انجام دادند که مردم عراق هم نسبت به آن ها انزجار نشان دادند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: سال 1284 هجری قمری یکی از این سران بابیه به نام میرزا حسین علی نوری ادعا کرد که موعود است و می گفت همان منجی است که به قول خودشان حضرت باب وعده آن را داده است.

وی با بیان این که از این جا طیف جدیدی به بهائیه شکل گرفت، ادامه داد: نوری کتابی را با عنوان «کتاب اقدس» تألیف کرد که به گفته خودش از سوی خداوند به او وحی شده است؛ کتاب اقدس کتاب مقدس این فرقه جدید است؛ این فرقه با حمایت انگلستان در سرزمین اشغالی جای گرفتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: خرافه در لغت معناهای مختلفی دارد که یکی از آن ها سخنی ملیح و شنیدنی است که دیگران به آن جذب می شوند اما حقیقت ندارد؛ سخن بیهوده، افسانه، چیدن میوه هم از معانی دیگر آن در زبان عربی است؛ خرافه در زبان فارسی به سخنان بیهوده، پریشان و افسانه ای گفته می شود که حقیقت ندارد.

وی افزود: بهائیت هم با رفتن به سمت خرافه، مردم را تحریف کرد؛ حدیث  و شعر خرافه هم مشهور است و عده ای از مشرکان که به آخرت اعتقاد نداشتند شعرهایی را می گفتند؛ این شاعران معتقد بودند که لذت های این دنیا را نباید برای آخرت رها کرد چرا که آخرت، اعتقاد به قیامت و معاد یک اعتقاد خرافه ای است.

وی ادامه داد: منتظران بحث تشکیل حکومت دینی را مطرح کرده و ظهور حضرت حجت(عج) را در آخرالزمان می دانند؛ مکان ظهور را کعبه معظمه دانسته و در واقع کعبه برای ما موضوعیت دارد؛ اجرای قوانین اسلام، نه آوردن دین جدید از دیگر ویژگی های مکتب انتظار است و بهائیت دین جدید با قوانین جدیدی آورده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در بخش دیگری از سخنانش افزود: موارد بسیاری از اباحه گری بهائیت وجود دارد که یکی از آن ها اباحه گرایی از نظر جنسیتی است که مربوط به تساوی زن و مرد بدون در نظر گرفتن موارد روانی و آفرینشی زن و مرد است.

وی با اشاره به تعالیم دوازده گانه بهائیت اظهار داشت: این تعالیم در تضاد با تعالیم انبیاء علیهم السلام است و حتی خود آموزه ها هم با هم تناقض دارند؛ یکی از موارد تناقض این است که مهریه زن روستایی و زن شهری یکسان نیست و مهریه زن روستایی باید نقره و زن شهری طلا باشد.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت بیان داشت: اباحه گرایی مذهبی و دینی که به معنی نفی هر گونه تعصب دینی است و اجازه می دهد که افراد با هر کسی رفت و آمد داشته باشند؛ در حالی که صف مؤمنان و صف مشرکان در مکتب منتظران جداست؛ دین خواهی و دین داری از ارکان مکتب منتظران است.

وی ادامه داد: اباحه گری بهائیت در طهارت و نجاست که معتقدند بول و منی پاک است؛ این در حالی است که بهائیت مدعی بودند که از اسلام نشأت گرفته اند؛ سگ، خوک، کافر و مشرک را هم پاک می دانند و این تضادهایی است که در بهائیت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اباحه گری سیاسی و حکومت که بهائی ها در هر حکومتی باشند با آن سازش می کنند و چون هیچ حکومتی را بد نمی دانند، در کنار بدترین آن ها هم زندگی می کنند و در مکتب بهائی هجرت اصلا معنی ندارد؛ در سیاست و حکومت هم دخالت نمی کنند و بر حاکمان هم هیچ اعتراضی نمی کنند؛ در واقع اعتراض به حکام در بهائیت ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد گفت: اباحه گری در حجاب و عفاف که ابتدا بهائی ها کشف حجاب کردند و نخستین شخص هم زرین تاج ملقب به طاهره بود که مفاسد اخلاقی بسیاری هم داشته است؛ این رسم کشف حجاب را قرة العین نامیدند.

وی ادامه داد: بهائیت ازدواج با همه مقارب و محارم غیر از زن پدر را مجاز می داند؛ علی محمد شیرازی در کتاب خود ازدواج میان خواهر و برادر را هم مستند کرده که خداوند اجازه آن را داده است؛ ازدواج با محارم یکی از تاکتیک های فرقه بهائیت برای ازدیاد نسل بود.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت اظهار داشت: از موارد دیگر اباحه گری جنسی، جواز همخوابی زن شوهردار با مرد اجنبی برای بچه دار شدن است؛ یعنی اگر مردی عقیم است، همسرش برای بچه دار شدن می تواند با مرد دیگری هم بستر شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که امروزه سایت های بهائی و ماهواره ها تبلیغ می کنند و متأسفانه در کشور هم نمونه هایی از آن مشاهده شده است، هم‏باشی سفید است؛ هم‏باشی سفید به معنای زندگی مشترک بدون ازدواج و عدم مسؤولیت پذیری در خانواده است؛ همجنس گرایی و احکام سست مجازات زناکار از دیگر موارد اباحه گری جنسی بهائیت است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: یکی از کارهایی که بهائی ها انجام دادند، این بود که قبر حسین علی نوری (بهاء) که در عکای فلسطین اشغالی است را قبله خود قرار دادند؛ محمد علی قائینی می گوید که قبله ما اهل بهاء در مدینه عکا است و در وقت نماز رو به آن می ایستیم و حسین علی نوری هم در کتاب اقدس می گوید که در هنگام خواندن نماز رو به من باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد افزود: امروز بهائی ها در ایران به شکل پنهانی تبلیغ می کنند و آموزه های خود را ترویج می دهند و روی هم‏باشی سفید تأکید زیادی دارند که این افکار جوان پسند هم هستند.

وی با بیان اینکه گروهک وهابیت در میان اهل سنت را باید به بهائیت در شیعه تشبیه کرد، اظهار داشت: بهایی‌ها خود را شیعه می‌دانند و در سایت‌های مختلف نیز خود را به نام شیعه جا می‌زنند، در حالی که هیچ ربطی به تشیع ندارند و شیعه آنها را نامسلمان می‌داند.

استاد حوزه  در پایان خطاب به علمای اندونزی تصریح کرد: خطر فعالیت فرقه بهائیت را در اندونزی جدی بگیرید و نباید از آنان غافل شوید.


انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha