جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجید اشرافی جلسه دفاع پايان نامه سطح سه  با عنوان « چالش های تبلیغی فرقه ضاله بهائیت

حوزه / جلسه دفاع پايان نامه سطح سه، با عنوان « چالش های تبلیغی فرقه ضاله بهائیت در شهر شیراز با تأکید بر تاریخچه عقاید، آراء و شگرد های تبلیغی این فرقه» در قم برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، حجت الاسلام مجید اشرافی، تدوينگر پايان نامه سطح سه با عنوان « چالش های تبلیغی فرقه ضاله بهائیت در شهر شیراز با تأکید بر تاریخچه عقاید، آراء و شگرد های تبلیغی این فرقه»  گفت: فرقه بهائیت پیش از آن که یک نحله  مذهبی باشد، یک تشکیلات اجتماعی پیچیده است، که کارکرد مذهبی، سیاسی و اقتصادی را دنبال می کند.

وی افزود: اگرچه در ظاهر تنها به کارکرد مذهبی خود اذعان دارد؛ اما این جریان با توجه به تفکرات افرادی چون شیخ احمد احسایی و سید کاظم رشتی، مؤسس و مبدأ فرقه  شیخیه و نیز فرقه ای منشعب شده از نحله  بابیه است. که از زمان قاجر تا کنون، در ایران و در برخی دیگر از نقاط جهان ریشه دوانیده است.

تدوينگر اين پايان نامه  افزود: بهائیان علی رغم برخی شعارهای آرمان گرایانه که مطرح می کنند؛ درعمل بسیار ناشیانه و سرکوبگرایانه  اقدام می کنند و همانند یک فرقه، تمام اعضاء در خدمت سرکردگان فرقه و تحت امر آن ها هستند. جریان  بهائیت توسط میرزاحسینعلی نوری تأسیس و توسط عبدالبهاء و شوقی افندی توسعه یافته و ترمیم شد.

حجت الاسلام اشرافی  با اشاره به اينكه بيش از 100 منبع فارسي و عربي در اين تحقيق استفاده شده، گفت: بهائیت اگرچه از بستر اسلام و فقه شیعی منتسب به شیخیه برخواسته، اما آرا و اعتقاداتش بسیار بحث برانگیز، شرک آمیز و حتی منزجر کننده می باشد و در یک تفاوت و تعارض صد و هشتاد درجه ای با فقه شیعی قرار دارد.

گفتني است: جلسه دفاع اين پايان نامه با حضور حجت الاسلام عیسی حسینی، استاد راهنما، حجت الاسلام مرتضی حق شناس، استاد مشاور و حجت الاسلام موسوی، استاد داور، در معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه در قم  برگزار و  با کسب  امتياز خوب مورد پذیرش واقع  شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha