پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون بین الملل حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی گفت: کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان با ۲۳۰ میلیون مسلمان و ۲۶۰ میلیون جمعیت از ظرفیت ارزشمندی به منظور همکاری های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حوزه علمیه قم  که این روزها میزبان کارشناسان و خبرگان وزارت دینی اندونزی می باشد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارد داشت: این هیئت اندونزیایی با هدف دیدار با علما و بزرگان حوزه های علمیه و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به منظور شناخت بیشتر از تشیع به ایران و شهر مقدس قم سفر کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی افزود: کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان با 230 میلیون مسلمان و 260 میلیون جمعیت و داشتن ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری فرهنگی باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار می گرفت. مردم اندونزی چند خصلت مثبت دارند؛ یکی آنکه معمولا لبخند و تبسم بر لب دارند و هنگام گفتگو، شاداب برخورد می کنند. البته مشکلاتی دارند اما بروز نمی کند و این رفتار، یادآور روایتی از پیامبر گرامی اسلام است که المومن بشره فی وجهه حزنه فی قلبه. خلاصه آنکه به سختی می توان افراد عبوس را در اندونزی پیدا کرد.

رئیس کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری "بخشندگی نسبت به خطاهای یکدیگر و نبود جنگ و دعوا و بداخلاقی " را دومین ویژگی مردم اندونزی برشمرد و ادامه داد: خبری از این رفتارهایی که گاهی ما در رانندگی و مانند آن از خود بروز می دهیم، در آنجا دیده نمی شود. مثلا اگر تصادف کنند نمی آیند پایین دعوا کنند بلکه همان روند قانونی و اداری را با خوشخویی و نرمخویی دنبال می کنند. در حقیقت، نرمخویی که در احادیث و آیات قرآن توصیه شده، در مردم اندونزی نهادینه شده است.

وی اظهارداشت: روحیه قناعت و نبود حرص است ویژگی و خصلت دیگر این مردمان است بطوریکه هر کسی به آنچه دارد قانع است و حرص برای ثروت اندوزی دیده نمی شود لذا خیلی راحتند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی به ویژگی چهارم مردم اندونزی اشاره کرد و گفت: شکرگزاری به جای نق زدن است چنانچه متوسط درآمد مردم اندونزی نصف درآمد یک ایرانی است، اما همه شاکرند.

نویسنده کتاب « آشنایی با استشراق و اسلام شناسی غربیان » بیان داشت: امروز دنیا تشنه معارف و آموزه های اسلامی هستند لذا با تبلیغ، اطلاع رسانی و ترجمه آثار ارزشمند اسلامی می توان تحولات ارزشمندی را رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در حاشیه دیدار علمای وزارت امور دینی اندونزی با حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، پیشنهاد داد مجموعه کامل کتاب «عقاید شیعه » که به زبان عربی ترجمه شده است برای لقمان حکیم سیف الدین وزیر امور دینی اندونزی به همراه متن فتوای این مرجع تقلید جهان تشیع در خصوص توهین به مقدسات اهل سنت ارسال گردد.

رئیس کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری خطاب به کارشناسان وزارت امور دینی اندونزی گفت:  این کتاب را برای مطالعه به وزیر امور دینی  بدهید تا در صورت صلاحدید به منظور آشنایی ملت اندونزی با مذهب تشیع اقدام به تکثیر و توزیع این کتاب کنند ، این مطالب مورد استقبال نمایندگان وزارت امور دینی کشور اندونزی قرار گرفت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha