پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آيت الله مهدوي

حوزه/عضو خبرگان رهبري با اشاره به خاطرات مراسم استقبال از حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان، گفت: آيت الله ناصري وقتي كه دعوت نامه ايشان را ديدند گفتند كه «من كلاس خود را تعطيل مي كنم و آن را به حساب امام زمان (عج) مي گذارم».

به گزارش خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، آيت الله ابوالحسن مهدوي در پيش نشست كنگره نكوداشت حضرت آيت الله مظاهري كه امروز در سالن اجتماعات مدرسه صدر بازار برگزار شد، شناخت ذات انسان را ناممكن دانست و گفت: بزرگداشت يك مومن به معني شناخت باطن او نيست. در روايات آمده است كه از نظاره در معرفت مومن به باطن او نمي رسيم. همانطور كه روايت شده به ذات خدا و ذات رسول و اهل بيت نمي توان دست پيدا كنيم در ادامه آمده شده كه كشف ذات مومن نيز چنين است. اگر كسي بگويد فلان فرد را مي شناسم نشان از جهل مركب اوست كه هم ديگري را نشناخته و هم نمي داند كه نمي شناسد.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: صحبت در مورد حضرت آيت الله مظاهري نيز چنين است. اگر كسي بگويد او را مي شناسد اشتباه كرده است. ايشان نيز رضايت ندارند در مورد شخصيت ايشان بحث شود. هنگامي كه براي كسب اجازه براي برگزاري نكوداشت به حضور اين عالم رباني و اخلاق دان مي روند، ايشان با برگزاري كنگره در چند مرحله مخالفت مي كنند و وقتي صحبت از احياي آثار به ميان مي آيد به دليل آنكه منفعت آن به عموم مردم مي رسد قبول مي كنند.

وي افزود: افرادي كه كار اخلاقي مي كنند اگر از آنها تعريف شود ناراحت مي شود. رهبران آسماني هدايت گر به سوي خدا هستند هدفشان اين است كه مردم را به سوي خدا دعوت كنند و نه به سوي خود. اين درسي است كه ما آن را از اهل بيت(ع) ياد گرفته ايم. مراجع ما، به حمد خدا همگي هدايت گر مردم به سوي خدا هستند و هدفشان اين است كه دست مردم را در دست امام زمان (عج) قرار دهند.

آيت الله مهدوي در مورد شيوه دعوت از حضرت آيت الله مظاهري برای حضور در اصفهان، گفت: ابتدا به منزل ايشان در قم رفتيم و از حضور معظم له كسب اجازه كرديم. ايشان رد نكردند، اما موافقت هم نكردند و قبول اين امر را منوط به نظر مقام معظم رهبري كردند. منطقي بود كه با توجه به كرسي  درس ايشان در قم و اين موضوع كه از قم انديشه ايشان به تمام ايران و جهان شيعه توسعه مي يافت، رضايت نداشته باشند. ما به اصفهان آمديم و نامه اي آماده كرديم كه به رهبر معظم انقلاب تقديم كنيم. جمع آوري اين نامه نيز خاطرات شيريني را براي ما به همراه دارد.

استاده حوزه عمليه اصفهان ادامه داد: حضرت آيت الله مظاهري به رهبر انقلاب گفتند كه اگر شما امر كنيد من مي روم. اين نشان از درجه بالاي ولايت مداري ايشان دارد. روز حضور معظم له در اصفهان افرادي كه اهل اخلاق بودند استقبال خوبي كردند و كساني كه اهل اخلاق نبودند، استقبال نكردند. آيت الله ناصري وقتي كه دعوت نامه ايشان را ديدند گفتند كه «من كلاس خود را تعطيل مي كنم و آن را به حساب امام زمان (عج) مي گذارم».

وي به جايگاه اخلاق در حوزه اشاره كرد و گفت: بايد در حوزه كار اخلاقي كنيم. اگر خود را تربيت نكينم به جلو نمي رويم. قبل از آمدن حضرت آيت الله مظاهري فضاي سياسي عجيبي بر اصفهان حكم فرما بود. امروز استان از بركات حضور، از خودگذشتگي و صبر این مرجع عالیقدر است.

آيت الله مهدوي در مورد سيره علمي و اخلاقي حضرت آيت الله مظاهري اظهار داشت: ايشان علاوه بر اينكه در نظريات علمي و فقهي مرجعيت دارند، در نظريات اخلاقي زبانزد هستند. سالها بعد از آنكه كرسي درس اخلاق ايشان در قم تعطيل شد، خلا نبود ايشان حس شد. معظم له داراي اطلاع و بصيرت فوق العاده اي هستند. عشق به اهل بیت (ع) در ايشان مثال زدني است. كمتر ديده شده مراجع روضه خواني كنند اما ايشان در بيشتر سخنراني هاي خود ذكر مصيبت امام حسين(ع) مي گويند. تلاش بي وقفه ايشان در انجام امور بي نظير است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha