سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی، تجلیل از شخصیت علمی -اخلاقی حضرت ‌آیت الله مظاهری را تکریم علم و فقاهت دانست و گفت:حوزه باید همواره قدردان مفاخر، نخبگان، استعداد های برتر و ممتازین خود باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، شامگاه سه شنبه در مدرسه علمیه امام خمینی زرین شهر، در سلسله پیش نشست ها تبیین برکات حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان، گفت: معظم له از مفاخر حوزه های علمیه هستند، و لذا حوزه باید همواره  قدردان مفاخر، نخبگان، استعداد های برتر و ممتازین خود باشد، از این رو تجلیل از شخصیت علمی و اخلاقی ایشان وظیفه ماست.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حضرت آیت الله مظاهری خود در ابتدا موافق برگزاری کنگره نکوداشت برای خودشان نبودند، افزود: ایشان در نهایت با هدف شناسایی و معرفی آثارشان به علاقمندان و طلاب و استفاده علاقمندان از این مجموعه، آثار راضی به برگزاری این مراسم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی ادامه داد: حوزه علمیه اصفهان چکیده آثار ایشان را در دو جلد که یکی تفسیر و شرح برخی دعاها است و یک جلد هم چکیده آثار و تالیف ایشان است، جهت رو نمایی در مراسم بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی و اخلاقی معظم له آماده نموده است.

استقبال مراجع و علما از برگزاری کنگره

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه حضرت آیت الله مظاهری از مفاخر حوزه های علمیه کشور هستند که قبل از هجرت به اصفهان، در قم درس خارج پر رونقی داشتند و حتی درس اخلاق عمومی ایشان که شب های جمعه در قم برپا بود، بسیار مورد استقبال طلاب و شخصیت های حوزه قرار می گرفت، افزود: تجلیل از بزرگان و مفاخر حوزه در واقع تجلیل از علم است، و لذا مراجع و علما که در جریان برگزاری مراسم تجلیل از حضرت آیت الله مظاهری قرار گرفتند بسیار از این امر استقبال کرده و آن را ستودنی دانستند.

وی با تاکید بر اینکه علما، رکنی از ارکان آبادانی جامعه هستند، ابراز داشت: ما باید بدانیم که همان گونه که در هر جامعه ای نیاز به طبیب و پزشک هست، در آن جامعه نیاز به حضور عالم نیز میباشد، لذا وجود و حضور علما به ما ارزش و هویت می دهد.

احیا و استقلال حوزه اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به برکات حضور حضرت آیت الله مظاهری در حوزه علمیه اصفهان که از جمله آن احیای حوزه و برگزاری دروس اخلاق و خارج فقه و اصول در حوزه بوده است گفت: یکی از مهم ترین دستاوردها و برکات هجرت ایشان،استقلال حوزه اصفهان بود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان ابراز امیدواری کرد که سنت شایسته تجلیل از بزگان حوزه تداوم داشته باشد و به طلاب نیز توصیه کرد از محضر پر خیر و برکت علما و بزرگان حوزه به صورت حضوری کمال بهره را ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha