جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبعلی برجی

حوزه/ پژوهشگران باید ارائه تحلیل‌های فنی با توجه به دانش‌های درونی و اکتسابی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین برجی، در همایش پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر، شناخت نیازها و سلیقه‌های مختلف پژوهشی دنیا را مهم ارزیابی کرد.

 وی ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم هر پیامبری را با خصلت خاصی اخلاقی معرفی می‌کند و  پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عنوان «انک علی خلق عظیم» معرفی می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین برجی افزود: خداوند متعال پیامبر اعظم(ص) را با عناوینی مانند رحمت، رأفت و لینت وصف می‌کند و نرم‌خویی را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) برمی‌شمارد.

وی با تأکید بر این که باید نبی مکرم اسلام(ص) را با زبان قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) معرفی نماییم، اظهار داشت: در دنیای کنونی، که دشمنان اسلام به دنبال پوشاندن جلوه رحمانی و رافتی پیامبر اعظم(ص) هستند، باید همت خود را در ارائه سیره این شخصیت والا هر چه بیشتر نماییم.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انجمن‌های علمی ویژگی‌هایی دارند، به صورت خودجوش و با انگیزه‌های الهی به میدان‌های دینی ورود کرده‌اند، اظهار داشت: شناخت نیازها و سلیقه‌های مختلف جهان، امر مهم پژوهشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین برجی فعا‌ل‌سازی انجمن‌های علمی را با تنوع رشته‌ای مختلف بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: باید بکوشیم انجمن‌های کارامدی داشته باشیم و به فعالیت‌های خود جهت دهیم.

وی نیاز محوری پژوهش‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: باید به سمت موضوعات به‌روز و مورد نیاز با نگاه پاسخ به معضلات و شبهات مطرح در جهان حرکت نمود.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه ورود قوی به عرصه‌های پژوهشی را یکی از نیازهای عصر کنونی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید از پرداختن به موضوعات کلی پرهیز نموده، به سمت مسئله محوری و نو آوری و ابتکار پیش رفته، در مرزهای دانش حرکت کنیم.

وی روشمند بودن پژوهش را اصلی مهم در عرصه‌های علمی عنوان کرد و اذعان داشت: باید مرزها و روش‌ها را شناخت و به هر موضوعی با روش مخصوص وارد شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین برجی با بیان این که پژوهش، نیازمند صبر و حوصله است، خاطرنشان کرد: پژوهشگران باید ارائه تحلیل‌های فنی با توجه به دانش‌های درونی و اکتسابی را مورد توجه قرار دهند.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه کاربردی کردن پژوهش‌ها و حرکت به سمت پژوهش‌های میدانی را مورد توجه قرارداد و ابراز داشت: باید تأثیر تحقیقات صورت‌گرفته در جامعه را رصد نموده، در مسیر ارتقای پژوهش‌ها گام برداریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha