جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دشمنان اسلام

حوزه/ امروز مسلمانان باید بدانند که دشمنان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل سعی دارند تا اتحاد را از بین ببرند و آنها را غلامان حلقه به گوش خود کنند و دولت های اسلامی را تجزیه و قومی و قبیله ای کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، مولوی محمد، از علمای اهل تسنن استان یزد، عصر امروز در نخستین گردهمایی «رهروان خورشید عالم تاب» که به مناسبت هفته وحدت، با حضور روحانیون تشیع و اهل تسنن در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، گفت: بدون شک چنین جلساتی در چنین برهه ای از زمان، در تحقق بخشیدن انسجام اسلامی گام مؤثری خواهد بود.

وی با بیان این که وحدت از تاکیدات وژه قران کریم است، ابراز داشت: اختلاف و تفرقه به عنوان پدیده اجتماعی دارای آثار مخربی بر پیکره امت اسلامی است که شیرازه امت اسلام را از هم می پاشد

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: قرآن بر مسأله وحدت در بعد احتماعی تأکید کرده و امت اسلامی را امت واحد معرفی می کند و همه مسلمانان را بر محور وحدت هدایت می کند و تفرقه و اختلاف را مورد نکوهش قرار می دهد.

مولوی محمد خاطرنشان کرد: همگرایی و اتحاد چنان امر مطلوب و شرعی است که خداوند همه انبیا را بدان دستور داده است و اختلاف را امری ناپسند معرفی می کند و همه پیامبران را از آن بر حذر می دارد.

وی ادامه داد: امروز مسلمانان باید بدانند که دشمنان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل سعی دارند تا اتحاد را از بین ببرند و آنها را غلامان حلقه به گوش خود کنند و دولت های اسلامی را تجزیه و قومی و قبیله ای کنند.

این عالم اهل تسنن استان یزد گفت: در این میان متأسفانه عده ای در لباس اسلام و کورکورانه به تقلید محض پرداخته اند و تیشه به ریشه اسلام می زنند .

امیرالمومنین(ع) منادی وحدت بود

حجت الاسلام سید محمد هاشمی نژاد نیز در این نشست با تاکید بر این که مسئله وحدت بین مذاهب اسلامی، مسئله ای بسیار مهم است، گفت: اصل تقریب و وحدت بین مسلمین به زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بر می گردد و  وجود مقدس حضرت امیر المومنین ( علیه السلام) نیز باعث جلوگیری از اختلافات بود.

این پژوهگشر حوزوی تصریح کرد: یکی از جاهایی که مسلئه تقریب ما را به نتیجه رساند، مسئله دارالتقریب مصر بود که برای اولین بار در تاریخ اسلام بعد از بحث های بسیار زیاد اعلام رسمی شد و بیان شد که ما در اسلام همگی یکی هستیم و بیان کردند که مذهب جعفری رسمیت دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد خاطرنشان کرد:  تا به حال مساله تقریب از زوایای مختلف سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی امورد برسسی قرار گرفته، اما مساله ای که خیلی کم بدان پرداخته شده، بررسی فقهی بحث وحدت است.

وی با بیان این که اگر به خود بیاییم که منشأ اختلافات جهان اسلام از کجا نشأت می گیرد، بسیاری از مشکلات حل می شود، ابراز داشت: وحدت و تقویت مشترکات و کم کردن اختلافات هدف اصلی ماست.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha