پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از روش های تربیتی در برخی از مهدهای کودک، بر نهادینه شدن روش های آموزشی اسلامی در این مکان ها تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد که در احمد آباد اردکان برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت تربیت دینی نسل جوان و نوجوان گفت: حوزه های علمیه در تربیت دانشجویان دانشگاههای فرهنگیان نقش اساسی ایفا می کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری با بیان اینکه در سده های قبل یکی از فعالیت های علمای بزرگ مکتب داری بوده اما با تاسیس مدارس این نقش از بین رفته، گفت: به نظر من دشمن با برنامه ریزی در ایجاد مدارس در چند صد سال گذشته زمینه های فاصله روحانیون با نسل های جدید را رقم زده و حتی بعد از انقلاب نسبت به این مهم تدبیری اندیشیده نشده است به گونه ای که دیگر در هیچ جا فضایی برای اینکه یک طلبه، معلم شود دیده نشد.

امام جمعه یزد در ادامه  با انتقاد از روش های تربیتی در برخی از مهدهای کودک چه از نظر پوشش چه از نظر محتواهای آموزشی اسلامی بودن تربیت تمام نسل ها را خواستار شد.

وی وظیفه حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی در تربیت دینی نسل جوان و نوجوان را مهم و اساسی برشمرد و از پی گیری نکردن ایده های مطرح شده در این راستا انتقاد کرد.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود، ارتقای سطح محتوای سخنرانی های مذهبی را خواستار و از ائمه جماعات مساجد خواست ارتباط و حشر و نشر بیشتری با مردم محلات داشته باشند.

جلوگیری از رواج بدعتها، اصلاح عناوین برخی از هیاتهای مذهبی و تقویت سازمانهای تبلیغات اسلامی شهرستان ها از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان یزد در این جلسه به آن پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha