پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ در سالروز میلاد نبی مکرم اسلامی(ص) و امام صادق علیه الاسلام، جمعی از طلاب حوزه های علمیه و موسسه آموزشی امام خمینی(ره) در مراسمی به دست آیت الله مصباح یزدی معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه و دانش پژوهان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  شامگاه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) در تالار این موسسه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی از قرآن کریم قرائت و مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی در شان رسول الله (ص) پرداختن و سپس طلاب به دست آیت الله مصباح یزدی معمم شدند.

همچنین امروز مراسم جشنی به همین مناسب در بیوت و دفاتر مراجع معظم تقلید حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفرسبحانی، حسین وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، سید محمد علی علوی گرگانی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما در شهر مقدس قم برگزار شد.

همچنین مراسم جشنی با حضور علما، شخصیت ها و اقشار گوناگون مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

بر اساس سنتی دیرینه طلاب حوزه های علمیه در روزهای عید و ولادت ائمه طاهرین(ع) به دست مراجع تقلید و علما عمامه گذاری می کنند و ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند و مراجع تقلید و علما ضمن تبریک برای کسب این توفیق، برای این طلاب آرزوی موفقیت کردند و خواستار انجام دقیق وظایف طلبگی شدند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha