دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا اسلامی دانشگاه ادیان

عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یکی از لوازم جدی تحقق و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را توجه جدی به ظرفیت های این دو نهاد عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت بیست و هفتم آذرماه ، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: سخن از وحدت حوزه و دانشگاه فرض بر تعدد هویت حوزوی و دانشگاهی است، ضمن آن که ما نمی توانیم این دو را تبدیل به یک نهاد کنیم چرا که باید هر کدام سر جای خود باقی بماند.

وی با اشاره به برخی مزایا و ویژگی های حوزه و دانشگاه بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های هر کدام تاکید کرد و گفت: امروز اگر می خواهیم یک تحول اساسی در علوم انسانی با نگاه به آموزه های اسلامی صورت گیرد نیازمند همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه هستیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: هم حوزه و هم دانشگاه خود را متکفل تحول در علوم انسانی می دانند و با توجه به شاخصه های هر کدام نیاز به همکاری و تعامل این دو برای دست یابی با اهداف مدنظر ، یک امر ضروری است.

وی با اشاره به این که هر کدام از این دو مرکز دارای یک سری نقاط قوت است، ابراز داشت: محیط دانشگاهی به لحاظ برنامه ریزی و مدیریت قوت دارد و نیز می تواند بسته های کوچک و چابک از هر علمی فراهم نماید، ضمن آن که توجه به نگارش و کتابت در آن بیشتر است و از آن سو در محیط های حوزوی ، عمق و محتوا و نظریه پردازی به معنای دقیق کلمه بیشتر حاصل می شود ولی ما اگر بخواهیم که علوم انسانی را اسلامی کنیم باید وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha