شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد تقی  مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی تاکید کرد: مسئولان و علما باید از فرصت وجود تکنولوژی و وسایل و ابزارهای جدید برای تاسیس حوزه های علمیه استفاده کنند؛ چراکه امروز روز حوزه های علمیه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) در دفتر خود در کربلا که جمع زیادی از طلاب و علما و مردم در آن حضور داشتند گفت: حوزه علمیه همچون ظرفی سلیم است که  سرشار از حکمت های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است و از این رو حوزه ها نیاز به تقویت دارد تا بتواند طلاب بیشتری را در خود جای دهد.

ایشان ادامه داد: من به آینده عراق خوش بین هستم، زیرا مردم به دستورات و توصیه های مرجعیت شیعه عمل می کنند و در راه دین خود حاضر به فداکاری و جانفشانی هستند و البته طلاب علوم دینی نیز باید به وظایف و مسئولیت های خود در جامعه عمل کنند؛ چراکه امروز روز حوزه های علمیه است و حوزه باید به فکر آینده امت اسلام باشد.

در این مراسم جمعی از طلاب حوزه های علمیه عراق به دست آیت الله مدرسی معمم شدند. ایشان پس از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب گفت: بر سر گذاشتن تاج انتساب به پیامبر و اهل بیت(ع) برای طلاب در قبال جامعه اسلامی مسئولیت می آورد و این طلاب هستند که وظیفه دارند جوامع خود را به جوامعی مؤمن با ایمان استوار و حقیقی تبدیل کنند و البته افراد جامعه نیز باید به یادگیری احکام و علوم اهل بیت(ع) اهتمام داشته باشند تا جامعه ما جامعه ای ایمانی باشد.

ایشان افزود: ما از مردم نمی خواهیم کار خود را رها کنند و طلبه شوند، بلکه از آنها می خواهیم در کنار کار و شغل خود احکام را نیز فرابگیرند.

آیت الله مدرسی همچنین تاکید کردند مسئولان و علما باید از فرصت وجود تکنولوژی و وسایل و ابزارهای جدید برای تاسیس حوزه های علمیه استفاده کنند.

این عالم شیعه خاطر نشان کرد خداوند متعال در قرآن کریم از امت اسلامی به عنوان بهترین امت یاد کرده و چنین امتی به هیچ وجه درست نیست که از امت های دیگر عقب بماند و شایسته است که امت اسلام بار دیگر با جهشی بزرگ به تکنولوژی و اقتصاد و سیاست مسلط شود و عقب ماندگی ها را پشت سر بگذارد.

ایشان در زمینه سیاست بین الملل نیز گفت: امت اسلام امروز به سبب دوری از تاریخ درخشان خود و دوری از مسیر پیامبر و اهل بیت دچار ویرانی و کشتار شده.

این عالم شیعه با اشاره به تجاوز بیرحمانه عربستان سعودی به یمن و کشتار مردم مظلوم یمن و تخریب این کشور توسط سعودی ها گفت: کسانی که به مردم بی دفاع حمله می کنند آیا بهتر نبود میلیاردها دلار بودجه خود را صرف سیر کردن انسان های گرسنه و مداوای بیماران کنند؟

ایشان افزود: امروز در یمن صدها کودک از گرسنگی در حال مرگ هستند و دیگران نیز با مرگ از گرسنگی تهدید می شوند و آیا این همان امت اسلامی است که خداوند از ما خواسته است؟

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha