پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله اعرافی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه گفت: یکی از دغدغه های امروز حوزه های علمیه، مساله کارآفرینی و کارویژه های روحانیت در عرصه های فرهنگی، علمی، تبلیغی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرعامل و هیئت مدیره بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: با توجه به برنامه ها و راهبردهایی که در اساسنامه بانک و شیوه عملیاتی آن وجود دارد می توانید الگویی مناسب در بُعد فرهنگی، علمی و اقتصادی در سیستم بانکداری کشور نقش آفرینی کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز و با توجه به سیستم فعلی فارغ التحصیلی حوزه های علمیه، سالانه 2هزار روحانی فارغ التحصیل داریم و اگر بتوانیم در خصوص کارآفرینی و کارویژه های روحانیت سیستم و ساختار را تعریف کنیم و بدانیم قلمرو آخر و خصوصیات کارآفرینی یک طلبه در نهایت چه خواهد شد، بدون تردید جایگاه و نقش روحانیت در زندگی اجتماعی سطح جامعه بسیار متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات و طرح هایی به منظور مباحث کارآفرینی روحانیت و کارویژه هایی که یک روحانی دار د در دستور کار قرار گرفته است و این مساله بسیار تاثیرگذار و ارزشمند خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: آنچه امروز در حوزه آموزشی با نقش آفرینی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور در حال انجام است، حضور 45 هزار فارغ التحصیل در 130 کشور جهان و تحصیل 35 هزار طلبه در حال حاضر در 130 کشور و ارتباط گسترده و شبکه ای با 900 واحد آموزشی تابعه، ستاد، پیوسته و تحت لیسانس از جمله برکات جامعه المصطفی می باشد که می تواند ظرفیت خوب کارآفرینی را به همراه داشته باشد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در شهر قم در حال حاضر 17 هزار طلبه از 130 کشور به همراه  خانواده خود، می توان در قالب یک بسته  کارآفرینی، فرهنگی، تبلیغی از این ظرفیت عظیم انسانی بهره برد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha