پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار   گروهی از علمای لبنان با مدیر حوزه های علمیه

حوزه / جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت علمای مسلمان لبنان(تجمع علماء المسلمین) با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو و در خصوص راه های تعامل و همکاری میان حوزه علمیه قم و جمعیت علمای لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت علمای مسلمان لبنان(تجمع علماء المسلمین فی لبنان) امروز یکشنبه با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار، ضمن تبیین فعالیت های طرفین در ایران و لبنان و جهان اسلام، راه های تعامل و همکاری میان حوزه علمیه قم و جمعیت علمای لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره، حجت الاسلام شیخ علی خازم دبیر هیئت امناء، شیخ ماهر مزهر مسئول روابط خارجی، حجت الاسلام حسین غبریس مسئول روابط عمومی و حجت الاسلام محمد عمرو مسئول فرهنگی جمعیت علمای مسلمان لبنان در این دیدار حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی  و معاون سابق بین الملل حوزه های علمیه در ابتدای این دیدار با معرفی جمعیت علمای مسلمان لبنان، به عضویت 250 عالم شیعه و سنی در این نهاد دینی و علمایی اشاره و تصریح کرد: حدود دو سال قبل توافقنامه ای بین حوزه و تجمع علما به امضا رسید که در همین راستا گروه هایی از شخصیت های حوزوی با تخصصهای گوناگون به لبنان اعزام شده اند و دیدارها و بازدیدهای خوب دینی و علمی داشته اند. همچنین گروه هایی از شخصیت های دینی لبنان به ایران آمده و از نزدیک ، همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان و مذاهب در ایران را مشاهده کرده اند.

وی با اشاره به موفقیتهای جمعیت علمای مسلمان لبنان در عرصه لبنان و خارج از لبنان گفت: من سالها یکی از معاونت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را عهده دار بودم اما «تجمع علماء» در برخی عرصه ها از «مجمع التقریب» موفق تر بوده است.

در ادامه این دیدار،  آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به تفصیل از توفیقات علمی جمهوری اسلامی ایران در دو عرصه حوزوی و دانشگاهی سخن گفت که خبر آن متعاقبا منتشر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha