جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش صدف کوثر  در قم/آیت الله اعرافی در همایش صدف کوثر

حوزه/مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه خط منحرف کم تابع تکفیری و اموی به دنبال کوچک شمردن عظمت خاندان رسالت هستند، گفت: آنها به دنبال تحریف فضیلت ها هستند و به اتهام پراکنی و بدل سازی می پردازند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در اختتامیه همایش صدف کوثر که در راستای تکریم ام المومنین حضرت خدیجه(س) درتالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این همایش احیای یک امر مقدس بود، اظهار داشت: این پدیده مبارک و زنده نگاه داشتن ام المومنین و پرچمدار دفاع از رسالت را باید تبریک گفت.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه زندگی درخشان و پرفروغی داشتند، گفت: حضرت خدیجه شخصیت کم نظیری است و در معراج از او نام برده شده است و این یک افتخار و عظمت است.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه درجه معرفت و عرفان ناب حضرت خدیجه کم نظیر بود، تصریح کرد: جامعه جاهلیت به معنای "انحلال و فروریزی همه ارزش های متعالی و انسانی"، "انحراف گراییدن جامعه" و "سقوط از مبانی انبیای الهی" بود.
آیت الله اعرافی افزود: هزاران نفر زیر چرخ های بی رحم انحراف و بت پرستی از بین رفتند و معدود انسان هایی استوار ماندند و از میان آنها، تعدادی مسیر رسالت را برگزیدند و حضرت خدیجه(س) یکی از آن افراد بود.
وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در اواخر جاهلیت که ظلمت بر جزیره العرب حاکم بود، معرفت عمیق و نابی داشت و موحدانه ایستادگی کرد. حضرت خدیجه همچون خورشید در دوره جاهلیت فروزان بود و اعماق و ژرفای تاریخ را درک کرد و بوی رسالت را استشمام کرد.
حضرت خدیجه در دوران گذر از جاهلیت به تمدن بعثت نقش آفرین بود

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در دوران گذر از جاهلیت به تمدن بعثت نقش آفرین بود، گفت: این بانوی بزرگوار پرچمدار دوره گذار و انتقال از ظلمت به نور بود.
وی تصریح کرد: گذر از جاهلیت به جهان بعثت یک انقلاب عظیم بود و حضرت خدیجه از قهرمانان این محور و دارای یک نگاه ملکوتی و راهبردی در دوره جاهلیت بود.
مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی نوینی از زن و خانواده بود، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) سه نگین درخشان اسلام در زمینه الگوی زن و خانواده هستند.
وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) الگوی "دارایی و معرفت"، "دارایی و حکمت" و"دارایی و مقاومت" بود و این بانوی بزرگوار در سخت ترین شرایط الگوی بی مثالی در ترکیب میان ثروت و ارزش های الهی شد؛  جلوه گاه همه انوار امامت و میراث انبیاء و اولیای الهی از این زن پاک به عالم منتقل شد؛
زن امروز نیازمند بازگشت به حضرت خدیجه است

وی یکی از اهداف زنده نگاه داشتن حضرت خدیجه(س) را شکرگزاری و سپاس از مجاهدت های این بانوی بزرگوار عنوان کرد و گفت: زن امروز نیازمند بازگشت به حضرت خدیجه است و باید از او الهام بگیرد.
امام جمعه قم تصریح کرد: این گرامیداشت منحصر به شیعه نیست و همه امت اسلام و جهان به این بانو نیاز دارد.
با همه وجود، مدافع اعتقاد به امامت هستیم

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه از ابتدای امامت شاهد دو بحث اعتقاد به امامت یا عدم اعتقاد به امامت میان شیعه وسنی هستیم، گفت: با همه وجود، مدافع اعتقاد به امامت هستیم؛ اما بزرگان ما توصیه کرده اند که آن را ابزاری برای خونریزی قرار ندهید و کار تبلیغی و فرهنگی کنید؛ اما جبهه دیگری با معیار دیگری با عنوان گرایش اموی پایه ریزی شد و این ارتباطی با شیعه و سنی ندارد.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز می خواهند این دوجبهه بندی را منطبق کنند، گفت: همه مسلمانان برای اهلبیت(ع) جایگاه رفیعی قائل بودند و عشق می ورزیدند.
مدیر حوزه های علمیه افزود: کسانی که در حلب و موصل با نهایت خشونت در مقابل مسلمانان ایستاده اند، تداوم خط اموی هستند و در مقاطعی از تاریخ جلوه گری کرده اند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه خط منحرف تابع تکفیری و اموی به دنبال کوچک شمردن عظمت خاندان رسالت هستند، گفت: آنها به دنبال تحریف فضیلت ها هستند و به اتهام پراکنی و بدل سازی می پردازند.
وی تصریح کرد: گروه های اموی و تکفیری برای اینکه شان حضرت خدیجه(س) را نازل دهند، از هر وسیله و وصله ای استفاده کرده اند.
رئیس جامعه المصطفی افزود: حضرت خدیجه و برخی صحابه گرامی رسول خدا در پشت ابرها قرار دارند و باید تلاش کنیم که این ابرها را کنار بزنیم.
همایش حضرت خدیجه فرا ملی شود

آیت الله اعرافی تصریح کرد: این همایش باید فراملی شود و با مشارکت همه مسلمان معتقد به جایگاه ام المومنین صورت گیرد.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha