جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی در نمازجمعه قم

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به پیروزی های خط و محور مقاومت بیان کرد: این محور با تمام توان به حرکت مقدس و آرمان خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه مصلای قدس قم، گفت: امروز آیت الله خرازی از سند شهدای مدافع حرم رونمایی کردند؛ شهدایی که هیچ نشانی از جسم و جسد آنها باقی نماند؛ ولی عاشقانه در راه حفظ و صیانت از حرم آل الله و مکتب ناب اهل بیت(ع) فدا کردند.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، افزود: همایش صدف کوثر روز گذشته در قم برگزار و یاد اولین ایثارگر راه مکتب اهل سلام گرامی داشته شد؛ برکات وجودی این بانوی تابناک هنوز درک نشده است؛ جایی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که کجا دیگر همچون خدیجه(س) پیدا می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که روزهای ۹ و ۹ دی در قم ماندگار شده است، بیان کرد: حرکتی که در 19 دی آغاز شد به شکل زنجیره وار به انقلاب ختم شد و 9 دی نیز روزی تاریخی و برگی زرین در تاریخ انقلاب و شهر مقدس قم است.

وی گفت: 9 دی، تاریخی است که آگاهی و هوشیاری و حماسه سازی ملت ما را به یاد می آورد؛ آنچه در سال 88 رخ داد و فتنه ای که برای لطمه زدن به ارکان نظام اسلامی طراحی شده بود، حادثه ای  تلخ وناگوار بوده است؛ ولی ما آن پیمان شکنی ها را  با حضور آگاهانه خویش به یک خاطره شیرین مبدل کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: افرادی به بهانه یک دروغ و اشتباه و بهانه ای ناصواب تلاش کردند که مردم سالاری را زیر سوال ببرند؛ رهبر انقلاب پرچم دار حفاظت از رای مردم شدند؛ ایشان سینه سپر کردند که انتخابات باقی بماند؛ در این میان افرادی به بهانه واهی گفتند که ما انتخابات را قبول نداریم؛ این مساله به این معنی بود که باید به کشورهایی برگردیم که انتخابات را قبول ندارند و یا پس از هر انتخابات در این کشورها جنگ و بلوا ایجاد می شود.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در این فتنه ناگوار که غربی ها به آن دل بستند افرادی ناآگاهانه آمدند ولی برگشتند؛ اما برخی آگاهانه وارد شده و آن مسائل برای کشور رخ داد؛ از یک سو ارکان مردم سالاری زیر سوال رفت؛ در حالی که همیشه انتخابات در کشور ما آزادانه بوده است؛ از دیگر سوی زمینه ای ایجاد شد که تمام ارزش های اسلامی زیرپا گذاشته شود؛ رهبری بارها نسبت به این مساله اعتراض کردند که پاسخی نیامد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: امروز نیز باید به دهه بصیرت توجه کنیم؛ توجه به ولایت پذیری، پیام بزرگ 9 دی است؛ این توجه باید در مردم و مسئولان و عزل و نصب و تصمیمات ما تجلی پیدا کند؛ امروز نیز مردم ما بیان می کنند که در راه ولایت معظم و در خط مقدس انقلاب اسلامی هستند و از این آرمان هیچ زمانی کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه  قم خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان استان و نهادها در مساله رقابت در خدمت شرکت کنند؛ مسئولان باید در میان مردم و تجمعاتی چون نماز جمعه حضور یابند که قطعا بخشی از مشکلات مردم در این تماس های روبرو رفع خواهد شد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: خوشبختانه امروز حزب الله در عرصه سیاسی به پیروزی های خوبی نایل شد و در یمن نیز آل سعود منهزم شده است و در سوریه و حلب جبهه مقاومت به پیروزی رسیده است و مقاومان عالم از سراسر جهان جمع شده اند و فتنه هجمه به مقدسات در حلب جمع شده است؛ این فتنه با خون جوانان مقاوم دفع خواهد شد و امیدواریم جبهه نفاق و تکفیر که آمده است که اسراییل را تقویت کند از بین خواهد رفت.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: متاسفانه جامعه جهانی باید از این جوانان تقدیر کند که جلوی تروریست ها را گرفته اند؛ ولی  متاسفانه آنها بر علیه این جوانان به جرم مسایل حقوق بشر قطعنامه صادر کرده اند؛ این مساله شرم آور است؛ البته در همین ایام که انگلیسی ها و آمریکایی ها که مشاهده کردند که گفتمان انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است به یاوه گویی افتاده اند.

وی گفت: پیروزی جبهه اسلام و انقلاب ادامه می یابد و به قول شهید بهشتی شما از اینکه در این جبهه ها یک گفتمان مقاوم شکل گرفته است عصبانی هستید ولی انقدر عصبانی باشید که از این عصبانیت بمیرید چون این جریان در حال رشد و توسعه است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در اینجا باید نگرانی خود را از آنجه در بحرین در حال انجام است اعلام کنیم؛ چندین تن از علما در زندان هستند و فشارها بر روی آیت الله شیخ عیسی قاسم در حال افزایش است و شیعیان در نیجریه و یمن و شیعیان عربستان فشار زیادی تحمل می کنند؛ ولی امیدواریم پایه های ظلم دشمنان اسلام اصیل فروبریزد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: پیامبر اکرم می فرمایند که اگر زنی در حق محبت همسر نامهربانی کند از رحمت خدا به دور است؛ ناسپاسی همسران نسبت به هم باعث می شود که تمام حسنات او از بین می رود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت:  شکر کامل آن است که خدمتی که به محسن انجام می شود، بیش از احسان او باشد؛ احسان در مقابل احسان یک معامله است ولی شکر کامل آن است بیش از خدمتی که به ما ارایه می شود انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha