جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسحاقی- حوزه علمیه گیلان

حوزه / راهپیمایی های عظیم مردمی در روزهای ۸ تا ۱۲ دی، که جمعیت آن ها، حتی توسط رسانه های بیگانه، بیش از ۴۰ میلیون نفر، تخمین زده شد، نشان داد که مردم، طرفدار این کاندیدا یا آن کاندیدا نیستند، بلکه به حفظ نظام، بیش از هر چیز دیگری، می اندیشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالباقی اسحاقی مدیر حوزه علمیه گیلان درنوشتاری با عنوان «حماسه 9 دی» و بررسی تحلیلی  این حماسه ماندگار و عظیم مردمی آورده است، باید قدر مردم شریف این کشور را دانست و قدردان بصیرت و واکنش های حساب شده و به موقع آنان در لحظات حساس تاریخی، بود ،

به یقین می توان ادعا کرد که مردمی به سان مردم ایران، با این حد بالای مهربانی، ولایتمداری، تحمل مشکلات، دلاوری، تعهد، بصیرت، ایستادگی، شجاعت، خستگی ناپذیری و پایمردی، در کمتر کشوری یافت می شوند.       .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی، همواره با فراز و نشیب های فراوان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... مواجه بوده که با عنایت پروردگار متعال، هوشیاری و درایت رهبری نظام، و حضور به موقع مردم ولایتمدار در صحنه، کلیه شیطنت ها و توطئه های فتنه گران داخلی و خارجی، به شکست انجامید و هر فتنه ای، موجب بیمه شدن انقلاب اسلامی در برابر دشمنان، و آبدیده شدن مردم در حوادث مختلف گردید.

فتنه بزرگ

یکی از آن صحنه ها، فتنه بزرگ سال 1388 بود که دولت های آمریکایی، اروپایی، رژیم اشغالگر قدس، کشورهای عربی، دست نشاندگان استکبار جهانی و گروهک های معاند، با مدیریت لحظه ای رسانه های بین المللی، به طور متحد و یکپارچه، به میدان مبارزه با نظام اسلامی، وارد شدند، و مدتی به جولان دادن پرداختند. با این خیال باطل، که اکنون زمان مناسب برای تسویه حساب با میراث امام خمینی(ره) فرا رسیده است.

اوج بلوغ سیاسی مردم

در این میان، باز هم مردم بودند که در روز 9 دی سال 1388، به ندای رهبر معظم انقلاب، لبیک گفته، ضمن نشان دادن اوج بلوغ سیاسی خود، با تمام قدرت و ابهت، پای به میدان مبارزه گذاشته و چنان حماسه ای خلق کردند که این روز، به نام «روز بصیرت» نامگذاری شده و به یکی از درخشان ترین ایام تاریخی نظام اسلامی، تبدیل گردید.

ضربه به اعتماد عمومی

فتنه گران، با مدیریت خارجی، در این سال تلاش کردند که به اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت، ضربه زده و در طول زمان، آن را نابود سازند. زیرا به خوبی می دانستند که اعتماد عمومی، مایه اقتدار و ماندگاری نظام است و بزرگترین سرمایه برای یک حکومت مردمی به شمار می آید.

بی مهری به تذکرات دلسوزانه رهبری

اما آن ها، به دلیل عدم اعتقاد به برخی اصول حاکم بر انقلاب و نیز تجربیاتی که در زمینه ایجاد انقلاب های رنگین در کشورهای دیگر، کسب نموده بودند، هرگز روی عنایت الهی و نیز شیوه برخورد روشنگرانه، پدرانه و بسیار صادقانه رهبر انقلاب اسلامی، حساب بازنکرده بودند. ولی در عمل، با برخوردی محکم و حماسی از سوی مردم شجاع و مؤمن ایران مواجه شدند که به هیچ عنوان انتظارش را نداشتند.

در این جریان، مردم، با پیروی از بیانات روشنگرانه و صادقانه رهبری، بصیرت و دشمن شناسی خویش را به نمایش گذاشته، و غبارهای تیره ای را که از فتنه 88 برخاسته بود، فرونشانده و سران فتنه را رسوا کردند.

حفظ نظام

راهپیمایی های عظیم مردمی در روزهای 8 تا 12 دی، که جمعیت آن ها، حتی توسط رسانه های بیگانه، بیش از 40 میلیون نفر، تخمین زده شد، نشان داد که مردم، طرفدار این کاندیدا یا آن کاندیدا نیستند، بلکه به حفظ نظام، بیش از هر چیز دیگری، می اندیشند.

افزایش تحریم ها

فتنه 88، بی تردید خسارت های زیادی به کشور وارد ساخت، که یکی از آن ها، نشان دادن چراغ سبز به آمریکا و اروپا در جهت افزایش تحریم ها، برای فلج کردن و درهم شکستن ایستادگی ملت ایران بود.

گناه نابخشودنی

با توجه به مطالب بیان شده، گناه سران فتنه، به هیچ عنوان قابل بخشودن نیست و سران فتنه، به علت ارتکاب جنایات متعدد در حق مردم، و اصرار بر ادامه آن، باید به شدیدترین شکل ممکن، مجازات شوند. زیرا آنان در برابر حوادث دردناکی همانند تهاجم به مساجد، پایگاه های بسیج، خسارت زدن به اموال عمومی، شهادت مظلومانه جوانان بسیجی و تخریب اعتقادات اقشار جامعه، مسئولیت مستقیم دارند.

مردم بی نظیر

به همین دلیل، باید قدر مردم شریف این کشور را دانست و قدردان بصیرت و واکنش های حساب شده و به موقع آنان در لحظات حساس تاریخی، بود.

به یقین می توان ادعا کرد مردمی به سان مردم ایران، با این حد بالای مهربانی، ولایتمداری، تحمل مشکلات، دلاوری، تعهد، بصیرت، ایستادگی، شجاعت، خستگی ناپذیری و پایمردی، در کمتر کشوری یافت می شوند.

این مردم شایسته، شایسته بهترین تقدیرها و خدمتگزاری ها هستند و اگر مسئولین کشور در انجام وظایف خویش، و وعده هایی که در هنگام به دست گرفتن مقام هایشان داده اند، در هر زمینه، کوتاهی نمایند، هیچگاه مورد رحمت و غفران خداوند، واقع نخواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha