جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه / جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای پاسدار یزد گفت: «اعتقادات دینی مردم» و «رهبری» دو عامل شکست دشمن در فتنه ۸۸بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای پاسدار یزد که به مناسبت سالروز شهادت شهید منتظر قائم و همزمان با شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس برگزار شد، با تبریک به مناسبت عید سعید مبعث، گفت: ماه رجب فصل بندگی و تقرب الی الله است و خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود، با اشاره به تفاوت ولایت و نبوت، گفت: نبوت راه به ما نشان می دهد، اما ولایت علاوه بر اینکه راه راست را به مردم نشان می دهد آنها را به هدف نهایی نیز می رساند.

وی شهادت را بزرگترین و ارزشمندترین افتخار انسان عنوان و ابراز کرد: عشق به شهادت در جوانان، در زمان هشت سال دفاع مقدس به گونه ای موج می زد که در زمان آزادی خرمشهر، به دنبال راهی برای بودیم که به جوانان حاضر در جنگ بقبولانیم، شما که شهید نشده اید به این معنا نیست که خداوند شما را دوست نمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: عده‌ای برای حفظ دین خدا، منطق امام حسین(ع) را در پیش گرفتند و با اهدای جان خود در برابر تهاجم دشمن، این خاک و بوم را حفظ کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید علاوه بر اینکه خودش زنده است، به دلیل اینکه به معبود رسیده، احیاگر نیز می باشد، اظهار داشت: شهید جامعه را زنده نگه می دارد و مجالس بزرگداشت این بزرگوران نیز با هدف کسب حیات برگزار می گردد.

وی فرهنگ شهادت طلبی و ارزش های اسلامی را یکی از سدهای محکم جمهوری اسلامی در برابر نفوذ دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمن با فهمیدن این موضوع بدنبال نابود کردن این فرهنگ است و این مسئله مسئولیت مردم کشورمان را سنگین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به برنامه ریزی 10ساله دشمن برای فتنه 88 اشاره کرد و افزود: آنها عنوان کردند که در این سال، با غفلت از دو موضوع، شکست خوردیم و از این رو در دهه 90 باید به گونه ای فتنه را طرح ریزی کنیم که این دو عامل جلوی انجام کار ما نگیرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نخستین عاملی که دشمن از شکست خود مطرح می کند را رهبری نظام دانست و ابراز داشت: دشمن بیان می کند این فتنه در 10 سال برنامه ریزی، در 200 روز اجرا، ولی در دو روز به وسیله ولایت فقیه نابود گردید.

وی ذهنیت و باورهای دینی عمیق مردم را دومین عامل شکست دشمن برشمرد و عنوان کرد: استکبار جهانی بیان می‌کند که ذهن مردم ایران هنوز آمادگی تغییر در ایران را نداشتند و ما بدون این که ذهنیت را به وجود آوریم اقدام به تغییر کردیم؛ و همچنین دشمن امروز می‌گوید که باید این دو عامل را از کار انداخت و باید کاری کرد که ابتدا ولایت‌فقیه آن تقدس و نفوذ کلام را نداشته باشد و سپس کارمان را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: بزرگترین اشکال ما به برخی افراد این است که مراقب باشید سرباز دشمن در تمرکززدایی از ولایت نباشید و در این جبهه و زمین دشمن حرکت نکنید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که دشمنان بیان می‌کنند این است که رهبری حال حاضر کشور دقیقا از جنس رهبری نخست یعنی امام(ره) است و همین موضوع سبب شده که توطئه‌ها در ایران اثر نکند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با پیروی و تبعیت کامل از ولی فقیه، زمینه خنثی شدن توطئه دشمنان را فراهم کنیم، گفت: موضوع بعدی که دشمن به دنبال آن است، تغییر دادن اذهان مردم از گرایش‌های معنوی و آخرت‌گرایی و شهادت‌طلبی به سمت دنیا‌طلبی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه باید به انتخابات احترام بگذاریم، گفت: نخستین شاخصه این احترام، حضور آگاهانه در انتخابات است و مردم باید علاوه بر اینکه خودشان در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، دیگران را هم ترغیب کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha