جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز تفکرات التقاطی و غیرانقلابی درصدد رسیدن به قدرت هستند، نگاه این نوع تفکر به ولایت فقیه تعارفی و یا شعاری است، ولی انتخاب اصلح باید ولی فقیه را به لحاظ اعتقادی قبول داشته باشد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محسن سلیمانی، کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانویون مدرسه علمیه دارالحکمه باقر العلوم(ع) اصفهان با موضوع «جریان شناسی انتخابات» اظهار کرد: وجود تفکر ات التقاطی و غیر انقلابی ضربه ها و ضررهایی را به نظام اسلامی زده است.

وی با بیان اینکه مهترین ضربه وجود چنین تفکری در کشور عقب انداختن نظام اسلامی برای تحقق  دولت اسلامی و جامعه اسلامی و به تبع تمدن جهانی اسلام است، گفت: تشدید تحریم ها علیه نظام زمانی شکل گرفت  که نخستین آلارم ها از سوی برخی از غرب گرایان داخلی  پیرامون خواهان برقراری ارتباط با آمریکا زده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اولین جمله رئیس دولت اصلاحات این بود که در حال فروریختن دیوار بی اعتمادی ها هستیم، اما با روی کار آمدن دولت نهم و دهم که گفتمانی انقلابی و امامی داشت، دشمن با ابزار رسانه سعی در القای تحمیل جنگ به کشور ایران بود چرا که از این نوع تفکر هراس داشت.

*ریشه تمام تحریم ها، جریان فتنه بود

سلیمانی تصریح کرد: نداشتن اعتقاد به استقلال کشور از شاخصه های تفکر غیرانقلابی است، همچنین القای «ما نمی توانیم»، تزلزل، نگاه به خارج از کشور، سازش کاری، فرصت سوزی  و خوی اشرافی گری از دیگر ویژگی های این نوع تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: تفکر غیرانقلابی تابع قدرت بوده  و برای او فرقی میان قدرت امام راحل یا آمریکا نیست، ولی تفکر انقلابی  تابع حق بوده، عملگرایی، تولید ثروت بی ادعایی و متعهد بودن از دیگر ویژگی های تفکر انقلابی است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: متاسفانه در دوران های گذشته دولت هایی که به قدرت رسیده اند، در برابر ولایت فقیه یا نگاه شعاری و یا تعارفی داشته اند و چون در قانون اساسی آمده بود، احترام می گذاشتند و تنها دولت رجای یعقیدتی قبول داشت که دشمن مجال ماندن به آن نداد.

وی افزود: دشمن بعد از جریان 15 خرداد 42 با تشکیل اتاق فکر بهترین راه مقابله  با تفکر انقلابی و گفتمان امام را نهادینه ساختن تفکرات التقاطی دانست، تفکر غی رانقلابی برآمده از تفکر التقاطی باعث تشدید تحریم ها در فتنه 88 شد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز تفکرات التقاطی و غیرانقلابی درصدد رسیدن به قدرت هستند، نگاه این نوع تفکر به ولایت فقیه تعارفی و یا شعاری است، ولی انتخاب اصلح باید ولی فقیه را عقیدتی قبول داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha