پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی- امام جمعه آران و بیدگل

حوزه/ اگر تلاش و زحمت علما و گذشتگان در قلم فرسایی ده ها جلد کتاب و دست نوشته ها نبود در مقطع فعلی به لحاظ منابع علمی فقیر بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، در اولین جشنواره آل یاسین در کانون شهید عربیان آران و بیدگل، با اشاره به آثار فراوانی که حوزه های علمیه از خود به جا گذاشتند، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد موجی برای نوشتن مقالات، کتب دینی و دست به قلم شدن طلاب دانست و گفت: اگر تلاش و زحمت علما و گذشتگان در قلم فرسایی ده ها جلد کتاب و دست نوشته ها نبود در مقطع فعلی به لحاظ منابع علمی فقیر بودیم .

وی، به کتب علمی، دینی و تالیفات به یادگارمانده از امامان معصوم (ع) اشاره کرد و ابرازداشت: علما آثار ماندگاری برای ما به جا گذاشتهاند که باید از آنها در ترویج اسلام استفاده بهینه نماییم .

امام جمعه آران وبیدگل، مدرسه اهل بیت(ع) در مدینه با مدیریت امامان باقر(ع) و صادق (ع) را سر آغاز شکوفایی تمدن درخشان شیعه عنوان و تصریح کرد: پس از اینکه شاگردان امام صادق (ع) کتاب های فراوانی نوشتند به خاطر خفقان دوران بنی عباس، مدرسه اهل بیت(ع) به کوفه منتقل شد که با ظهور علمایی همچون شیخ مفید، سید رضی، شیخ طوسی دربغداد، مهاجرت شیخ طوسی درنجف، علامه حلی در حله و سپس این کتب در حوزه عملیه قم ظهور کرد.

وی، با بیان اینکه حوزه های علمیه در تمام ادوار از نظر کمی و کیفی روبه رشد بوده اند، خاطرنشان کرد: در زمان فعلی حوزه های علمیه در اوج هستند، ولی در تحقیق و پژوهش نیاز به فعالیت بیشتری داریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، به نقش آفرینی بسیار زیاد علمای قلم به دست منطقه کاشان و آران و بیدگل، در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امیدواریم همان طور که علمای بزرگی همچون  ملامحسن فیض  کاشانی، ملاحبیب الله شریف  کاشانی، نراقیین، آیت الله مدنی، میرزا احمد و ملا محمدعلی عاملی و ملا جعفربیدگلی برای جهان اسلام نقش آفرینی کردند، بتوانیم ازآثارارزشمند این عزیزان در ترویج فرهنگ اسلامی بیشتر بهره مند شویم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha