جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی تولیت حوزه و مسجد امام حسین(ع) شهرری

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با بیان اینکه ترویج «اسلام منهای روحانیت» توطئه جدی دشمنان انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اگر شیعه تاریخ پر افتخاری دارد، مرهون مجاهدت علما و بزرگان آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی، امروز در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد مددرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، اظهار داشت: یکی از توطئه‌های مهم امروزی دشمنان که هوشیاری مردم برای مقابله با آن بسیار لازم و ضروری است، ترویج اسلام منهای روحانیت است. 

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با ترویج اسلام منهای روحانیت در بین مسلمانان و شیعیان، یک دین بی‌محتوا بین مردم رایج شده، و رفته رفته اصلا دینی به نام اسلام وجود نداشته یا حداقل فقط یک نام بدون محتوا از آن بماند؛ در ‌‌نهایت نیز با ایجاد چنین شرایطی، بتوانند راحت‌تر به جوامع اسلامی نفوذ و تسلط پیدا کرده و منابع کشورهای اسلامی از جمله نفت و... را غارت کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری گفت: اگر می‌خواهیم که کشور اسلامیمان عزت داشته باشد و مسلمانان سرافرازانه و بدون تسلط بیگانگان به زندگی خود ادامه دهند، شرطی دارد و آن اینکه از مراجع تقلید و علما فاصله نگرفته و توصیه‌های ایشان را مدنظر داشته باشیم؛ اگر تاریخ پر افتخار شیعه را مطالعه کنیم، خواهیم دید که این علما و بزرگان، در هر نقطه جهان که زندگی کردند، منشأ خیرات و برکات برای آن جوامع بودند و به عزت شیعیان کمک کردند. 

وی با تأکید بر اینکه ما شیعیان نباید هیچ‌گاه توطئه مهم دشمن که‌‌ همان تبلیغ اسلام منهای روحانیت است را فراموش کنیم، تصریح کرد: هر چه داریم از علما و روحانیت داریم و نباید با دسیسه‌های دشمن فریب خورده و خدای ناکرده روحانیت و علما را کنار بگذاریم؛ و فراموش کنیم که اگر شیعه تاریخ پر افتخاری دارد، مرهون مجاهدت علما و بزرگان آن است که همواره با ایستادگی مقابل ظالمان و دفاع از مظلومان، مایه عزت شیعیان بودند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی تأکید کرد: به فرموده امام خمینی(ره) اسلام منهای روحانیت، اسلام آمریکایی است و هدف دشمنان از تبلیغ این اسلام انحرافی، نه دلسوزی برای مردم، بلکه با هدف نهایی از بین بردن استقلال جوامع اسلامی و تسلط بر مسلمانان و شیعیان صورت می‌گیرد. 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم در مملکت تشیع، عزتمندانه زندگی می‌کنیم و مقام معظم رهبری که ولی فقیه جامعه هستند، در رأس امور قرا گرفته‌اند؛ امام خمینی(ره) فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشید که آسیبی به مملکت نرسد و ما نیز باید با سر لوحه قرار دادن این فرمایش مهم، بدانیم که اگر امروز در میان جنگ و نا‌امنی در نقاط مختلف دنیا، مملکت ایران در امن و امان و آسایش به سر می‌برد، به برکت این است که در رأس این مملکت ولی فقیه قرار دارد. 
۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha