پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت لااسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت گفت: بصیرت دینی و قرآنی نیاز همیشگی همه مسلمانان و ملت بزرگ ایران در هر زمان و مکانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در آیین افتتاحیه مرحله استانی یازهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان این مسابقات در مراحل مدرسه و استانی و نیز معاونت فرهنگی مرکز مدیریت استان، بانوان طلبه را به فهم و تدبر در قرآن کریم دعوت کرد.

وی، آیات قرآن را معجزه الهی معرفی کرد و افزود: راز ماندگاری قرآن کریم از ابتدای نزول آن تا اکنون، معجزه بودن و الهی بودن آن است زیرا اگر ساخته دست بشر بود مطمئنا دچار نقصان و کم و کاستی هایی می شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با هشدار نسبت به فعالیت های ضد قرآنی دشمنان اسلام، ابراز داشت: دشمنان اسلام به دنبال جدایی مسلمانان از قرآن هستند، زیرا یکی از مصداق های وحدت مسلمانان کتاب قرآن است .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، افزایش بصیرت را یکی از آثار  فهم و تدبر در قرآن و عمل به آن بیان کرد و ادامه داد:  قرآن چراغ هدایت همه انسان ها در همه اعصار است و مردم ایران در حماسه آفرینی 9 دی سال 88 نشان دادند که دارای بصیرت  قرآنی و دینی در خنثی سازی توطئه دشمنان هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تأکید کرد: ما و همه مسلمانان و ملت انقلابی ایران در هر زمان و مکانی نیازمند بصیرت دینی و قرآنی هستیم زیرا دشمن به دنبال هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی با اذعان بر اینکه ملت انقلابی و مسلمان ایران در بسیاری از جریانات از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، بصیرت خود را نشان داده اند خاطر نشان کرد: بانوان طلبه و مبلغان در بصیرت افزایی و دشمن شناسی افراد جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، افراد بی بصیرت با اندک بهانه ای شبهه تقلب را قبل از اعلام نهایی نتایج انتخابات مطرح کردند و حتی یکی از کاندیداها خود را پیروز انتخابات معرفی می کرد تا بتواند با شبهه تقلب، کشور را به فتنه و آشوب بکشانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد اضافه کرد: هرگز در یک انتخابات امکان تقلب 13 میلیونی وجود نداشته است و امکانپذیر هم نیست و اگر اشتباهی هم صورت بگیرد انگشت شمار خواهد بود که با شمارش مجدد آراء برطرف می شود.

حجت السلام والمسلمین کارگر شورکی با ابراز تأسف از اینکه سران فتنه حاضر به جبران اشتباه خود نشدند و حتی به نصایح رهبر انقلاب عمل نکردند اضافه کرد:  کار به جایی رسید که عده ای در حمایت از سران فتنه به خیابان ها آمدند و به مردم کوچه و بازار حمله کردند، اموال عمومی و مراکز دولتی از جمله بانک ها و حتی پایگاه بسیج را آتش زدند و در روز عاشورای حسینی سال 88 به کاروان عزادارن امام حسین(ع) در خیابان های تهران حمله ور شدند و با سردادن شعارهای ضد اسلامی و ضد دینی، پرچم عزای امام حسین(ع) و حتی پلاکارد مزیّن به نام فاطمه زهرا(س) را به آتش کشیدند.

وی به تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در خنثی سازی فتنه 88 و آگاه کردن مردم نسبت به توطئه دشمنان و ارتباط فتنه گران با دشمنان انقلاب اسلامی در خارج کشور اشاره کرد و گفت: مردم بابصیرت ایران وقتی به ارتباط سران فتنه و حامیان آنان  با دشمنان انقلاب اسلامی آگاه شدند و اهداف ضد اسلامی سران فتنه و حامیان آنان را در اهانت به امام و شهدا مشاهده کردند، در 9 دی در تهران و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمدند و با حضور حماسی و حسینی خود، آتش فتنه را خاموش کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد: حماسه مردم ایران در 9 دی، اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی را یاری کرد و سیل خروشان مردم در خیابان های تهران و شهرهای ایران خار و خاشاک نفاق و دودستگی و دورویی را شست و حاصل بصیرتی بود که مردم ایران در نهم دی از خود نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی اظهار کرد: چرا سران فتنه هنوز هم بعد از گذشت هفت سال از حماسه نهم دی از اهانت کنندگان به قرآن و امام حسین (ع) اعلام برائت نمی کنند و خط خود را از آنان جدا و یا به اشتباه خود اقرار نمی کنند؟

*حضور برگزیدگان مرحله استانی از 19 مدرسه علمیه خواهران استان یزد

در ابتدای این افتتاحیه، خانم مریم حسن پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد هم در سخنان کوتاهی با تقدیر از شرکت کنندگان در دو مرحله مدرسه ای و استانی اظهار کرد: در مرحله استانی از 19 مدرسه علمیه خواهران استان حضور دارند و به رقابت می پردازند.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزیدگان مرحله استانی بتوانند در مرحله کشوری نیز حایز رتبه های برتر شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد بانوان طلبه را به تدبر و عمل به قرآن در کنار قرائت و فراگیری قرآن توصیه کرد.

برپایه این گزارش؛ استان یزد دارای 20 مدرسه علمیه خواهران در سطوح مختلف حوزوی دو تا چهار از جمله مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha