جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد، مستقل بودن واحدهای دانشگاهی برادران و خواهران در دانشگاه فرهنگیان را الگویی مناسب برای دیگر دانشگاه ها دانست و از مدیران این دانشگاه خواست نتایج این جداسازی را برای الگوپذیری در اختیار دیگر دانشگاه ها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، رئیس شورای حوزه علمیه یزد، ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره نوآوری های علمی پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اهمیت تفکر و تعقل در آیات و روایات گفت: پرورش عقول و شناساندن هدف زندگی در برنامه های پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، سطحی نگری و آشنا نبودن با هدف از خلقت و زندگی را یکی از گمشده های جوامع امروزی دانست و بر لزوم تربیت نسل جوان و نوجوان بر اساس آموزه های اسلام و در راستای بارور شدن عقل مستقل و تحلیلی ایشان تاکید کرد.

امام جمعه یزد، تفکر را سنجیدن و پیدا کردن حقیقت و تعقل را انتخاب بهتر معنا کرد و با اشاره به نیاز انسان به تحلیل و بررسی شنیده ها، استماع مد نظر قرآن آنجایی که خداوند متعال می فرماید:«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ » را شنیدنی بر این اساس دانست.

وی، واجد بودن امام راحل از عقل مستقل را یادآور شد و گفت:امام خمینی (ره) همیشه بر اساس تفکر تصمیم می گرفت و هرگاه به نتیجه ای می رسید قاطعانه بر آن استوار بود و به همین خاطر ندیدیم تصمیم اشتباهی بگیرد.

آیت الله ناصری، وظیفه معلمان و اساتید پژوهشگر دانشگاهها برای حیات جاودانه دادن به دانش آموزان و دانشجویان را سنگین دانست و از همه پژوهشگران خواست در تحقیقات خود راههای رسیدن به سبک زندگی اسلامی ،دانستن هدف خلقت و چگونگی بهره مند شدن جامعه از تعقل و تفکر را بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان سخنان خود، مستقل بودن واحدهای دانشگاهی برادران و خواهران در دانشگاه فرهنگیان را الگویی مناسب برای دیگر دانشگاه ها دانست و از مدیران این دانشگاه خواست نتایج این جداسازی را برای الگوپذیری در اختیار دیگر دانشگاه ها قرار دهند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha