سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
تصاویر/ بزرگداشت خدیجه انقلاب اسلامی، مرحومه محرزیه بوسعدی لائیب

حوزه/ استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: خانم محرزیه بوسعدی لائیب ملقب به خدیجه انقلاب مصداق بارز مهاجرالی الله است و با الگو گیری از خدیجه کبری آثار و برکات ارزشمندی را برای ترویج اسلام و تشیع بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید محمد رضا دستغیب شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت خدیجه انقلاب در تالارشهید آوینی قم در خصوص این بانوی فرانسوی تونسی تبار اظهارداشت: او نمونه یک فرد مهاجر به سوی خدا بود که غریبانه زیست و غریبانه هم به خاک سپرده شد، او با ارتباط با کانون دانشجویان ایرانی در فرانسه به مذهب تشیع گروید و ثروت خودش را در نشر این مذهب هزینه کرد.

مدیر مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بین‌الملل بشردوستانه  ادامه داد: محرزیه بوسعدی لائیب در راه نشر مکتب اهل‌بیت(ع) سختی‌های زیادی کشید، به او جادوگر گفتند و حتی به زندان افتاد، اما با این وجود به نشر مکتب اهل‌بیت(ع) ادامه داد و تمام وجود و ثروت خود را در این راه صرف کرد.

دستغیب با بیان اینکه طبق فرموده قرآن برخی از مومنان را کسی در روی زمین نمی شناسد، اما در بین اهل آسمان از اعتبار و شهرتی فراوانی برخوردار هستند، محرزه را مصداق بارز این سخن کلام الهی دانست، و افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب که منافقان در کشور فرانسه علیه نظام اسلامی و شخص حضرت امام (ره) تبلیغات مخربی را انجام می دادند، این بانونی انقلابی با تبیین اهداف و آرمان های انقلاب و معرفی بنیانگذار کبیر نقش موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشت، و در این راه دستگیر و متحمل زندان نیز شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به چنین انسان های پاک نهادی افزود: شخصیت هایی مانند بانو محرزه پرچم دار واقعی اسلام و مکتب اهل بیت (ع)درجهان هستند، و ما باید خیلی بیشتر از اینها قدرشان را بدانیم، و به نحو شایسته ای از آنها تجلیل کنیم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم با بیان اینکه در طول تاریخ زنان پاکدامن و نیکوکار با فداکاری و صرف مال و دارایی های خود به تحقق رسالت الهی پیامبران کمک های زیادی کردند از حضرت مریم (س) و آسیه همسر فرعون از جمله آنها یاد کرد، و افزود: در این میان خدیجه کبری (س) بواسطه نقشی که در پیشرفت و اعتلای اسلام و حرکت عظیم پیامبر (ص) داشت، خدمات ارزنده تری را ارایه نموده است.

لازم به ذکر است، مرحومه لائیب در سال 1980 میلادی به مکتب اهل‌بیت(س) مشرف شد و به نشر معارف اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی پرداخت و دیداری که با حضرت امام خمینی(ره) در سال 63 داشت به عنوان یکی از مبلغین علوم و معارف اسلام در کشور فرانسه فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha