سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو گفت: انتخابات همانند موجی است که می رود؛ اما روحانی در جامعه، شهر یا روستای خود ماندگار است؛ اگر روحانی خود را به داخل این موج ها انداخت با آن موج خواهد رفت؛ در حالی که باید همانند استوانه قوی در آن منطقه بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی معاونین تبلیغ و آموزش های کاربردی و رابطین هجرت استان ها که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت آیه «نفر» آن است که تفقه و دانش،  مقدمه انذار است؛ گرچه دانش ارزشمند است؛ اما اگر منتج به انذار قوم نشود، مصداق این آیه تحقق خارجی پیدا نکرده است.

وی ابراز داشت: برون داد کلیه فرآیند آموزشی و پژوهشی حوزه، مباحث تبلیغی است؛ چراکه این آموزش ها و پژوهش ها بدون تبلیغ و نشر، نتیجه ای نخواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: توزیع و نشر مباحث تحقیقی و پژوهشی حوزه از ضروریاتی است که بدون آن، این تلاش ها بدون نتیجه خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این مطلب که برون داد حوزه، تبلیغ است، تصریح کرد: جایگاه معاونت تبلیغ در موضوع نشر و توزیع دین در جامعه، بسیار حساس است و نباید به آن کم توجه بود.

وی بیان داشت: گاهی احساس ما این است که تبلیغ شهروند درجه دو است که احساسی نادرست است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، اظهار داشت: انتخابات همانند موجی است که می رود؛ اما روحانی در جامعه، شهر یا روستای خود ماندگار است؛ اگر روحانی خود را در این موج ها انداخت، همانند همان موج خواهد رفت؛ در حالی که باید همانند استوانه قوی در آن منطقه بماند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز داشت: اگر کاندید مورد نظر آن روحانی رأی آورد، باید پاسخگوی خرابکاری های او نیز باشد و اگر رأی نیاورد که مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: تبلیغ حضور حداکثری در انتخابات یکی از وظایف مبلغان است؛ چراکه هر رأی، شلیک یک گلوله به سوی دشمن است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: بزرگترین خیانت فتنه 88، تخریب حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده است؛ چراکه قدرت چانه زنی ما را در منطقه بسیار بالا می برد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان داشت: حضور حداکثری ما در انتخابات، آبرویی در سطح بین الملل و جهان خواهد بود.

وی اظهار داشت: تبلیغ و تبیین ملاک های دینی در انتخابات از دیگر وظایف مبلغان در سطح کشور است؛ چراکه با تبیین این شاخصه ها می توانیم انتخابی درست برای کشور داشته باشیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این مطلب که باید ملاک های قرآنی انتخابات را بیان کرد، ابراز داشت: امام حسین(ع) بهترین الگو برای ماست؛ چراکه ایشان خطاب به دشمنان می فرماید: حداکثر کار شما کشتن من است؛ اما عزت مرا نمی توانید بشکنید.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان ساخت: عدم تبیین ملاک های دینی، حقی بر گردن ماست که باید در مقابل خداوند متعال و خون شهدا پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر شبکه سازی تبلیغ، تصریح کرد: شبکه سازی به این معناست که معاون تبلیغ یا رابط هجرت، باید شبکه ای راه اندازی کند که معاونین تبلیغ شهرستان ها را تحت مجموعه خود گرفته و مبلغین نیز تحت پوشش معاونین تبلیغ شهرستان ها قرار گرفته و در فضای اجتماعی حضوری فعال داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه بیان داشت: روحانیون مساجد ما نیز باید شبکه ای با مسجدی های خود در فضای مجازی داشته تا بتواند از ابزار جدید برای تبلیغ خود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار داشت: با راه اندازی چنین شبکه ای می توان به شبهات روز جامعه رسید و پاسخگویی مناسب و به موقع داشت.

وی در پایان ابراز داشت: ارتباط با تشکیلات سفیران هدایت از وظایف معاونین تبلیغ استان هاست؛ باید با حضور در مدارس سفیران هدایت از مشکلات موجود کاست و به پیشرفت آن کمک کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha