شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس دادگاه خانوادده قم

حوزه/ استاد دانشگاه گفت: دشمنان اساس و بنیان جامعه اسلامی که خانواده است را هدف قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا بزازبنای  امشب در نشست نقش ائمه جماعات مساجد در کاهش طلاق در جامعه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم با اشاره به نقشه جدید و پروژه نوین دشمنان، اظهارداشت: خداوند متعال همانگونه که در آیات نورانی قرآن کریم در خصوص نهاد خانواده به عنوان مقدسّ ترین رکن جامعه اسلامی از آن نام برده است، امروز دشمن با گام های  پی در پی به دنبال از بین بردن این تقدّس است .

وی تصریح کرد: امروز تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی که سالهاست مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد ، در حال شکستن استخوان های نسل جوان ما است و ما صدای خورد شدن این استخوان ها را می شنویم.

رئیس دادگاه خانواده استان قم تاکید کرد: حوزه های علمیه در آن بخشی که وظیفه داشته است با آن پتانسیل عظیمی که دارد کوتاهی کرده است و در این 37 سال چه کارهایی باید انجام می دادیم از همه مسئولان گرفته تا ما حوزویان و کوتاهی کرده ایم؟

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بدون هیچ تعارفی باید بگویم متاسفانه بسیاری از مسئولان کشور در خصوص مبارزه با نفوذ و تهاجم فرهنگی در خواب غفلت هستند و بعد از سالها تازه به فکر مساله حجاب و عفاف آن هم در ادارات افتاده اند.

وی افزود: امروز در همه شهرهای کشور ستاد بحران وجود دارد و تا مقداری آب جمع شود، سریع تشکیل جلسه بحران می دهند و این در حالی است که سالهاست کشور را سیل تهاجم فرهنگی از بین برده است و کماکان مسئولان درخواب هستند.

رئیس دادگاه خانواده استان قم گفت: امروز دشمنان در حرکت های تبلیغی و هجمه ای سعی در تقدّس دادن به خانواده های هم جنس، خانواده های غیر همجنس (ازدواج سفید)، خانواده های اشتراکی و گروهی هستند. آنان به دنبال تغییر این تقدّسی هستند که خداوند کریم به جامعه اسلامی عطا فرموده است.

حجت الاسلام و المسلمین بزازبنایی راه نجات جامعه اسلامی را توجه و تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بنیان خانواده عنوان کرد و  گفت: مبانی اعتقادی و دینی باید در خانواده ها ترویج شود تا با نفوذ مباحث دینی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان های خانواده باشیم.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به خانواده و جلوگیری از بهم پاشیدن این بنیان از مهمترین اقدام هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: خانواده هر قدر با آموزه های دینی و اموری که با روح و روان انسان با آنها درگیر است، آشنا باشد موفق تر عمل می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حوزه طلاق آسیب شناسی اصلی صورت نمی گیرد گفت: برخی از مراکز به وضعیت ماهواره و اعتیاد در موضوع طلاق می پردازند که باید بررسی شود که این موضوع ها چقدر در امر طلاق تاثیر گذار است.

وی افزود: یک روز ویدئو معضل جامعه بود و روزی ماهواره، اما امروز همه خانواده ها به نوعی با انبوه زیادی از شبیخون های فرهنگی و غیراخلاقی به واسطه فضای مجازی دست و پنجه نرم می کنند؛ درد جامعه امروز ما ماهواره و اعتیاد نیست، اینها کرم هایی از یک مرداب هستند که ما باید به خشکاندن مرداب همت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بزاز بنابی با اشاره به اینکه در بحث باورهای دینی کار عمیقی صورت نگرفته است، اظهارداشت: اگر زیربناهای جامعه به صورت ریشه ای و عمیق با اعتقادات دینی ساخته شود سایر مشکلات مرتفع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بزازبنایی  ادامه داد: روحانیت دو وظیفه عمده دارد که نخست توجه به خود و خانواده خویش و دوم توجه به محیط پیرامون و رسیدگی به امور جاری و روزمره جامعه است.

وی افزود: جای نگرانی است همین مقدار درصد طلاق هم در جامعه روحانی به دلیل مسائل عمدتا  فرهنگی وجود دارد، ما زمانی موفق عمل خواهیم کرد که اصلاح را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم در جامعه اثر گذار باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بحمدلله با توجه به هجمه هایی که به ساحت مقدس روحانیت از سوی دشمن می شود و در صدد تخریب آن هستند، هنوز روحانیت و حوزه مورد اعتماد و اطمینان جامعه هست و ما باید نسبت به این اعتماد و اطمینان به نقش و ظیفه ای که دارید به بهترین نحو ممکن عمل کنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha