جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مسجد حضرت زینب(س)

حوزه/ کمیته میراث اسلامی و قبطی مصر به ریاست دکتر مصطفی امین در جلسه خود در تاریخ ۱۷ دی ماه ، ثبت مسجد حضرت زینب (سلام الله علیها) در شهر قاهره و مسجد "ملک فاروق" را در فهرست میراث اسلامی تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، کمیته میراث اسلامی و قبطی مصر به ریاست دکتر مصطفی امین دبیر کل شورای عالی میراث فرهنگی مصر در جلسه خود در تاریخ 17 دی ماه (6/1/2017) ثبت مسجد حضرت زینب (سلام الله علیها) در شهر قاهره و مسجد "ملک فاروق" را در فهرست میراث اسلامی تصویب کرد.

شایان ذکر است که مسجد و ضریح حضرت زینب (سلام الله علیها) در محله "سیده زینب" در قاهره واقع است. این محله به برکت نام حضرت زینب (س) و این مسجد به این نام معروف است. این مسجد در وسط این محله واقع است و همچنین میدان مقابل مسجد مزیّن به نام حضرت زینب (س) است.

محله "سیده زینب" از معروف ترین محله های شهر قاهره است که اهالی این شهر بیشتر اوقات خود را به ویژه در ماه مبارک رمضان در این محله می گذرانند.

مسجدملک فاروق در شهر اسماعیلیه واقع است و بنای آن به سال 1946 میلادی بر می گردد. سنگ بنای این مسجد را خود ملک فاروق نهاده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha