جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: حقیقتاً ایشان در تحقق دکترین ولایت نقشی اساسی داشت و اگر «خستگی‌ناپذیری»، «هوش سرشار» و «تلاش شبانه‌روزی» ایشان در مهندسی، استقرار، حرکت و دستیابی به اهداف متعالی نظام، چنین شتاب و سرعتی نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ایشان را یکی از استوانه‌های اساسی انقلاب، یار دیرینه رهبر کبیر انقلاب و هم‌سنگر و همراه وفادار مقام عظمای ولایت، دانست و اظهارداشت: همان‌طور که در پیام مقام معظم رهبری مشاهده کردیم، حدود 60 سال همراهی و همکاری با امام خامنه‌ای در همه سنگرهای و صحنه‌های حساس انقلاب، نشان‌دهنده وفاق و ارادت این دو شخصیت نسبت به یکدیگر است.

وی با اشاره به متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، گفت: امام خامنه‌ای پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرمودند که «کسی برای شخص من، هاشمی رفسنجانی نمی‌شود» و از آن طرف نیز آیت‌الله هاشمی نیز بیان کرده بودند که «هیچ دو نفری به اندازه من و رهبری به هم دیگر نزدیک نیستیم و عشقِ من رهبری است».

* پیرو واقعی ولایت‌فقیه

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیرو واقعی ولایت‌فقیه بودند، افزود: ایشان در جایگاه یک رهرو ارادت بسیار ویژه‌ای به امام خامنه‌ای به‌عنوان یک رهبر داشته و این مهم بیانگر تبعیت ایشان از ولایت‌فقیه است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیشرفت انقلاب و مهندسی نظام اسلامی، تصریح کرد: حقیقتاً ایشان در تحقق دکترین ولایت، تحکیم مبانی ولایت و اجرای دستورات امام و رهبری نقش اساسی داشته و معلوم است که اگر «خستگی‌ناپذیری»، «هوش سرشار» و «تلاش شبانه‌روزی» ایشان نبود، در مهندسی، استقرار، حرکت و دست‌یابی به اهداف متعالی نظام، چنین شتاب و سرعتی نداشتیم.

* «ولایت‌فقیه»؛ لنگرگاه اطمینان مردم

وی با تأکید بر این که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امتحان خود در ولایت مداری و اطاعت از ولی امر مسلمین به‌خوبی پس دادند، گفت: ما شاهد بودیم که ایشان در سنگرها و مسئولیت‌های حساس مختلف، به‌خوبی ایفای نقش کرده و امتحانشان را در ولایتمداری و اطاعت از ولی امر مسلمین چه در زمان رهبر کبیر انقلاب و چه در زمان رهبر کنونی، به‌خوبی پس دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عمل ثابت کردند که «ولایت‌فقیه» لنگرگاه اطمینان مردم است، اظهارداشت: امیدوارم همه جناح‌های سیاسی در عمل به تبعیت از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این مهم را به‌خوبی درک کنند که «تبعیت از ولایت، رمز جاودانگی انقلاب و رسیدن به اهداف متعالی نظام اسلامی است».

*حضور وحدت آفرین مردم ایران در مراسم تشییع

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی در پایان با دعوت از همه مردم و مسئولان برای حضور وحدت‌آفرین در مراسم تشییع و همچنین مراسم‌های گرامیداشت این عالم انقلابی، گفت: امیدوارم خداوند متعال این ضایعه بزرگ را جبران و هوشیاری به‌موقع مردم ولایتمدار ایران اسلامی که فردا همگی با حضوری وحدت‌آفرین در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شرکت می‌کنند را دو چندان کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha