جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم، فداکاری آتشنشانان در حادثه روز گذشته تهران را مصداق جهاد در راه خدا و از مصادیق اموری دانست که بهشت را برانسان واجب می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که رهبر انقلاب با تعابیر والایی از ایشان یاد کردند و ایشان را شخصی صمیمی و کم نظیر دانستند.

وی در ادامه گفت: حادثه آتش سوزی در مرکز تهران مایه تاسف عمیق برای رهبر انقلاب و مسئولان و مردم و خانواده های داغدار شد؛ شهامت و فداکاری آتشناشانان که جان خود را برای نجات جان انسانها فدا کردند از طرفی دل ما را از تحسین و تمجید  و از یک سو با نگرانی پر کردند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: این جهاد مخلصانه برای مجاهدان فی سبیل الله، پلی برای ورود به بهشت الهی بود؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، کسی که گروهی از مسلمانان را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب میشود.

امام جمعه قم خطاب به مردمی که در اطراف این ساختمان تجمع کرده اند، بیان کرد: از کسانی که در محل حادثه اجتماع کرده اند می خواهیم متفرق شودند تا کار امدادرسانی سخت و کند نشود.

استاد حوزه گفت: اول بهمن 1359 امام خامنه ‏ای، در پیامی به پنجاه و یکمین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا فرمود، انتظار از شما بیش از خودسازی دینی و اخلاقیات است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود اثربگذارید و با گفتار و عمل بررهروان خدا بیفزایید.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: متاسفانه همچنان حملات وحشیانه سعودی ها به مردم شجاع و مقاوم یمن ادامه دارد و خساراتی به این کشور مسلمان وارد می کنند؛ در پی این حملات وحشیانه کمبود غذا و سوخت و...هر روزه مردم این کشور بر اثر سو تغذیه جان خود را از دست می دهند، ولی این مردم همچنان راه خود را با عزت ادامه میدهند.

امام جمعه قم بیان کرد: در این روزها شاهد رژه بانوان یمنی در صنعا بودیم که با حجاب کامل سلاح های چون تیربار و آرپی جی و خمپاره حمل می کردند و پیام آنها این بود که تا آخرین نفس و نفر در مقابل این متجاوزین خواهند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: متاسفانه آل خلیفه جنایتی دیگر کرد وبر خشم شیعیان دامن زد؛ این جنایت مردم را وارد فاز جدیدی کرده است؛ چند سالی است که مردم حق رای می خواهند و آل خلیفه می خواهند صدای حق مردم بحرین را در گلو خفه کنند، ولی در آینده شاهدپیروزی مردم مقاوم بحرین خواهیم بود.

وی در خطبه اول نیز گفت: در ابتدای سوره ممتحه مساله ارتباط مومنان با کفار بیان شده است؛ حکم ممنوعیت ارتباط سری با دشمن برای همه مومنان در همه تاریخ است.

امام جمعه قم اظهارکرد: خداوند بیان می کند که هر کس از شما با دشمنان اسلام رابطه دوستی برقرار کند از راه راست خارج شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha