جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: امروز ما با جریان ها و عناصری روبرو هستیم که در دفاع مقدس در خط مقدم می جنگیدند، اما اکنون آن طرف میز و در برابر رهبری و امامت امت قرار گرفته اند؛ این جریانات امروز به عنوان سنگلاخ، دست و پاگیر امت پیشرو در خط انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در مراسم افتتاح بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان که  امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با اشاره به نقش اساتید و طلاب نخبه حوزوی در جامعه، گفت: از آنجا كه نخبگان حوزه علمیه در قشر اساتید حضور دارند، بایستی بصیرت آفرینی آنان با انسجام کامل صورت گیرد و طلاب را برای مقابله با جریان های مخالف آماده کنند.

امام جمعه مشهد همچنین بسیج اساتید را منشأ خدمات و اثرات ارزشمندی در حوزه سازندگی، آموزش و تربیت طلاب و روحانیون دانست و افزود: اخلاص و سربازی اما زمان(عج) بزرگ ترین سرمایه های ما در حرکت های مختلف است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ضرورتی برای تفکیک بسیج اساتید حوزه علمیه و بسیج طلاب وجود دارد؟ اظهار کرد: در مقام آماده سازی و انسجام نیروهای مختلف، توان و قدرت اساتید حوزه علمیه باید در جهت خاص خود انسجام یابد و ظرفیت های طلاب نیز در سطح خود به فعالیت و نقش آفرینی بپردازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید دو جریان در حوزه علمیه وارد فعالیت شود، توضیح داد: توان تربیتی، پرورشی و آموزشی بسیج اساتید در خط بصیرت آفرینی و آگاه سازی انقلابی و تبیین مبانی آن برای جامعه، در کنار حرکت سربازی امام زمان (عج) در جهت پیش آهنگی در بسیج طلاب باید شکل بگیرد.

بسیج از ابداعات امام خمینی(ره) بود

وي در مورد ضرورت وجود بسیج مستقل در اقشار مختلف جامعه، گفت: بایستی انواع و اقسام نیروها و توانمندی های منسجم در کشور وجود داشته باشد و این بر ضرورت وجود طبقات و اقشار مختلف بسیجی دلالت دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ...» (انفال/ 60)، ابراز کرد: خداوند در این آیه به جدایی دو مبیّن توجه داشته است و به همین دلیل رباط الخیل که نماد تجهیزات نظامی می باشد را از مفهوم عام «قوه» تفکیک کرده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این رابطه اضافه کرد: توانمندی هایی غیر از تجهیزات نظامی، بلکه مقدم بر آن ها وجود دارد که بزرگ ترین ملاک استطاعت برای مسلمانان شمرده می شود.

رئيس بسيج اساتيد حوزه علميه خراسان با بیان این که مخاطب «و اعدوا لهم...» همه مسلمانان هستند، گفت: بسیج که از ابداعات امام خمینی(ره) بود، مصداق عینی و مخاطب این عبارت می باشد.

 مقابله با جریانات منشعب شده از خط اصلی نظام

آیت الله علم الهدی با اشاره به قسمتی از آیه 60 سوره انفال «...وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ...» و جریانات قاسطین، ناکثین و مارقین در زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع)، عنوان کرد: این عبارت بر خلاف آن چه برخی از مفسرین بیان کرده اند به جریان نفاق ارتباطی ندارد؛ بلکه مقصود از «آخرین» جریاناتی است که از حرکت اصلی امت منشعب شده و برخورد عداوت مآبانه ای با جریان رهبری و امامت اسلام و مردم داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز ما با جریان ها و عناصری روبرو هستیم که در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم و پیشاپیش جبهه دفاع از اسلام با دشمنان خدا می جنگیدند، اما اکنون آن طرف میز و در برابر رهبری و امامت امت قرار گرفته اند؛ این جریانات امروز به عنوان سنگلاخ، دست و پاگیر امت پیشرو در خط انقلاب هستند.

وی در پایان ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتخاب خود به عنوان رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان را به عنوان مدیر اجرایی و قائم مقام خود در این نهاد تازه تأسیس معرفی کرد.

گفتني است در مراسم افتتاحيه بسيج اساتيد حوزه علميه خراسان، علماي مشهد، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، توليت آستان قدس رضوي، اعضاي شوراي عالي حوزه علميه خراسان و جمعي از روحانيان و طلاب و پاسداران در مدرسه علميه عالي نواب حضور داشتند.

گفتني است، بسيج اساتيد حوزه در چهار شهر كشور فعاليت خود را آغاز كرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha