جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدرضی علم الهدی

حوزه/ رایزن اسبق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و الجزایر، با بیان این که انقلاب اسلامی ملت ایران در سال ۵۷، باعث عزت شیعیان و همه مسلمانان در دنیا شد، گفت: طلاب جوان باید نعمت انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضی علم الهدی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران، با بیان این که طلاب باید ارزش نعمت انقلاب اسلامی را برای همه مردم تبیین کنند، اظهار داشت: قبل از تحقق انقلاب اسلامی در ایران، مردم دنیا، آن گونه که باید و شاید، مذهب شیعه را نمی‌شناختند و اهل سنت نیز به چشم یک اقلیت بی‌اهمیت به شیعه نگاه می‌کردند.

وی افزود: این شرایط سخت برای شیعیان دنیا ادامه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران، بر خلاف خواست آمریکا و سایر ابرقدرت‌های دنیا، به پیروزی رسید و دقیقا پس از انقلاب و با توجه به اینکه شیعیان عامل این اتفاق بودند، به صورت کلی، شیعیان جهان مورد توجه قرار گرفته و در برخی مناطق دنیا، شاهد استقبال مردم از آنان بودیم.

رایزن فرهنگی اسبق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و الجزایر گفت: به صورت کلی، انقلاب اسلامی ایران، باعث عزت شیعیان در دنیا شد و حتی اقتدار مسلمانان را به رخ جهانیان کشید، اما متأسفانه امروز دشمنان اسلام، با استراتژی تفرقه در بین مسلمین، پژوه تضعیف امت اسلام و ایجاد تفرقه را، با هدف تسلط بر آنان دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، وحدت بین مسلمانان جهان بسیار ضروری است، تأکید کرد: شیعه و سنی باید در کنار هم، به مشترکاتی همچون خدای واحد و کتاب خدا توجه کرده و از تفرقه‌ای که باعث آن دشمنان اسلام هستند و هیچ سودی هم برای مسلمین و عزت جهان اسلام ندارد، دوری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان، گفت: رایزنان فرهنگی نقش ویژه‌ای در گسترش مناسبات فرهنگی ایران با سایر کشور‌ها داشته و به ویژه در کشورهای اسلامی، علاوه بر گسترش مناسبات فرهنگی، می‌توانند به صورت کلی، اتحاد امت اسلامی را تقویت کرده و وحدت بین شیعیان و اهل سنت را تقویت کنند.

وی افزود: برای مثال اقدامات رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و الجزایر در سال‌های گذشته، باعث شده تا بسیاری از اهل سنت این دو کشور در مواضع خود نسبت به شیعیان تعدیل شده و همگرایی بیشتری بین شیعیان و اهل سنت در این دو کشور حاصل شود.

این استاد مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و الجزایر، که در راستای وحدت امت اسلام بوده است، شیعیان این دو کشور از آزادی نسبی، نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند، در حالی که تا پیش از این، بعضا از آزادی‌های حداقلی و مثلا حتی از اینکه نماز را با دست باز بخوانند، محروم بودند.

وی افزود: البته مشکلات شیعیان کشورهای تونس و الجزایر در سال‌های گذشته، فقط مشکل برای خواندن نماز با دست باز نبود، بلکه فرا‌تر از آن، گاهی شاهد بودیم که افرادی به خانه‌های شیعیان حمله ور شده و افراد آن خانواده‌ها را تکه تکه می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی گفت: سلفی‌گری و وهابیت در کشورهای تونس و الجزایر فعال هستند، اما در مقابل، جمهوری اسلامی ایران نیز بر خلاف عملکرد آنان در راستای وحدت امت اسلام قدم بر می‌دارد و البته بیداری اسلامی که از چند سال قبل در جهان اسلام پدیدار شد نیز، به روند حرکت بین المللی جمهوری اسلامی کمک کرد.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha