شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وحدت

حوزه/ مدیران مدارس علمیه تهران، با تأکید بر لزوم وحدت امت اسلامی حول محور آموزه‌های نبوی، تأکید کردند: اهانت به مقدسات مذاهب دیگر، حرام بوده و جایگاهی در آموزه‌های اسلام ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در آستانه فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، سه تن از مدیران مدارس علمیه تهران در گفت‌و‌گوهای جداگانه با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد خاتم الانبیا(ص) و تأکید بر وحدت امت اسلام، گفتند: مسلمانان باید با حفظ وحدت خود، از نفوذ دشمنان در میان امت اسلام جلوگیری شود. 

بنی‌هاشمی: اهانت به  مذاهب مختلف ، خواسته دشمنان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال بنی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران، با تبریک فرارسیدن ایام میلاد خاتم الانبیاء (ص) و هفته وحدت، به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وجوب حفظ وحدت بین مسلمین اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه رهبری در نظر دارند، این است که مسلمانان حول قرآن و سنت جمع شده و به مسائل اختلافی دامن نزنند. 

وی افزود:  اهانت به مذاهب اسلامی از سوی یکدیگری، توطئه و خواسته برخی کشورهای غربی است و باعث خون و خونریزی بین مسلمانان خواهد شد. 

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) ضمن اشاره به این مسئله که حضرت زهرا (س) یاد آور امامت علی (ع) برای جامعه آن زمان بود، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها موجب از بین رفتن وحدت در جامعهٔ اسلامی نیست، بلکه ایشان برای ایجاد وحدت، جان خود را فدا نمود؛ البته وحدت به این معنی  است که همه جامعه به امر خداوند و رسول، در مسئله ولایت عمل کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی خاطرنشان کرد: مسلمانان در همه زمان‌ها باید وحدت خود را حفظ کنند تا از نفوذ دشمنان به دژ اسلام جلوگیری شود؛ و مخصوصا در این هفته وحدت باید به این مسئله توجه بیشتری بشود. 

 اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی حرام است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن (عج) تهران نیز با بیان این نکته که علمای بزرگ اسلام، اهانت به مقدسات سایر مذاهب را حرام می‌دانند، اظهار داشت: اگر کسی خود را مسلمان و دلسوز اسلام می‌داند، باید به این سخن علما توجه کند. 

وی افزود: توهین به مقدسات مختلف، ابزاری است برای از بین بردن اسلام و از این رو اشخاصی که به این اهانت‌ها دامن می‌زنند، قطعا در خون‌های بی‌گناه ریخته شده سایر مسلمانان، سهیم‌اند. 

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن (عج)، ضمن اشاره به برگزاری مراسماتی به بهانه دفاع از مذهب، در آن اهانت به سایر مذاهب صورت می‌گیرد، گفت: این رفتار‌ها اگر عمدا باشد، مخالف شرع وحکم الهی است و در نتیجه شخص مواخذه خواهد شد. 

وی ضمن انتقاد از هیئت‌هایی که از فرهنگ اهل بیت (ع) فاصله دارند، گفت: هیئت‌های مذهبی، منهای روحانی قوی و محور قرار دادن روحانیت، از رسالت اصلی خود فاصله خواهند گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، نباید به هر کسی مجوز تشکیل هیئت دهد و کوتاهی در این مسئله حقیقتا گناه کبیره است، زیرا ضربه مهلکی به تشیع وارد می‌کند. 

اختلافات مسلمانان، ابزار دست دشمنان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (ع) تهران نیز، با انتقاد از برخی رفتارهای تفرقه افکنانه در بین مذاهب اسلامی، گفت: ملاک رفتاری برای ما شیعیان، رفتار‌های ائمه اطهار (ع) است. 

وی با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار (ع) اهانت نداریم، بلکه ایشان سخنان خود را با استدلال بیان می‌کردند، تأکید کرد: دفاع از مکتب اهل بیت (ع) با گسترش تشیع معنا پیدا می‌کند، نه اهانت  به مذاهب دیگر اسلامی   که عامل ایجاد تفرقه و باعث ریخته شدن خون بسیاری از شیعیان می‌شود. 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (ع) تهران خاطرنشان کرد: ما اگر مجلسی به بهانه پاسداشت مقام اهل بیت (ع) می‌گیریم، باید محاسن کلام ائمه اطهار(ع) و گفتارهای عالمانه ایشان را بیان کنیم. 

وی با بیان اینکه برخی افراد در درون جامعه اسلامی، مسئله تبری و تولی را محملی برای خواسته‌های نفسانی خود قرار می‌دهند، گفت: اختلافات بین مذاهب اسلامی، نباید به معضل پیش روی امت اسلامی تبدیل شود. 

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با بیان اینکه ما شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع)، اشتراکات زیادی با برادران اهل سنت داریم، تأکید کرد: همه امت اسلامی باید به این نکته عالم باشند که اختلافات بین مسلمانان، نه تنها به سود مذاهب اسلام و کلیت جامعه اسلامی نیست، بلکه به ابزاری برای دشمنان اسلام بدل می‌شود. 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (ع) در پایان سخنان خود با بیان اینکه حق ولایت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) را، با استدلال می‌توان مطرح کرد، گفت: با بیان سخنان قرآن و با استدلال و منطق، می‌توان از تشیع دفاع کرد و در این مورد، نیازی هم به فحاشی کردن نیست، چرا که در زندگی همه ائمه اطهار (ع) می‌بینیم، به کسی توهین نکرده اند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha