جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به شناخت کامل رهبری معظم از حوزه‌های علمیه و نگاه حکیمانه ایشان، تاکید کرد: منشور راهبردی مدیریت حوزه‌های علمیه باید از متن بیانات رهبری معظم انقلاب استخراج و برای کاربردی شدن در اختیار حوزه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در نشستی با رئیس، اعضای شور، مدیر و مسئولان مدارس حوزه علمیه تهران، در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه محوریت هدایت در جامعه دینی غایت شریعت است و غایت شریعت همان هدایت جامعه به سوی کمال و بر عهده حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه منشأ گسترش و اشاعه آموزه‌های دینی و تقویت مبانی اسلامی در جامعه هستند.

وی بر لزوم ارتباط و تعامل عمیق حوزه‌های علمیه با یکدیگر تاکید و اظهار کرد: ارتباط عمیق و برنامه‌ریزی شده حوزه‌ها برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر می‌تواند به تقویت هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه کمک کند؛ همچنین برگزاری اردوهای تربیتی زیارتی می‌تواند به تعالی معنوی طلاب منجر شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به شناخت کامل رهبری معظم از حوزه‌های علمیه و نگاه حکیمانه ایشان، تاکید کرد: منشور راهبردی مدیریت حوزه‌های علمیه باید از متن بیانات رهبری معظم انقلاب استخراج و برای کاربردی شدن در اختیار حوزه‌ها قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی سپس با اشاره به منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی بر ضرورت اجرای صحیح تمام بندهای آن‌ تاکید و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در اولویت آستان قدس رضوی بوده، نگاه جامع و همه جانبه به نیازهای زائران است. مقوله زیارت حضرت رضا(علیه‌السلام) تنها به حرم مطهر رضوی محدود نمی‌شود؛ بلکه تمام نیازهای زائران از زمان حرکت از مبدأ تا زمان بازگشت باید مد نظر قرار بگیرد. وی یادآور شد: در همین راستا امروز در مرز میرجاوه برای زائران پاکستانی که عموما مستضعف هستند در حال ساخت زائر سرا هستیم؛ همچنین میقات الرضاهایی در مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد در دست احداث است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به احداث زائر شهر رضوی، از کمپ‌ها را به عنوان محل اسکان در وضعیت‌های اضطراری یاد و خاطرنشان کرد: در شهری که همه روزه زائران از راه‌های مختلف هوایی و زمینی به آن وارد می شوند، نباید بنای کار بر اسکان در کمپ باشد؛ قطعا کمپ در شأن زائر و میهمان امام رضا(علیه‌السلام) نیست؛ بنابراین آستان قدس رضوی تلاش کرده تا دغدغه‌ اسکان برای زائر کم‌درآمد را با احداث زائر شهر رضوی، تا میزان قابل توجهی رفع کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این مطلب که زائر شهر رضوی در اختیار زائران کم درآمد حضرت رضا(علیه‌السلام) قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: این زائر شهر در سه فاز و در زمینی به مساحت 35 هکتار در دست ساخت است که فاز اول آن ان شاءالله تا پایان سال با ظرفیت اسکان 5 هزارو 600 نفر به اتمام خواهد رسید و با تکمیل تمام فازهای این پروژه، 25 هزار زائر روزانه می‌توانند در این مجموعه اسکان یابند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله فرهنگ، اظهار کرد: رسالت و ماموریت اصلی آستان قدس رضوی اشاعه فرهنگ اسلامی در پرتوی انوار نورانی حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) است.

 استاد علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه‌ علمیه این استان، خواستار توسعه ارتباطات و تعاملات میان حوزه های علمیه تهران و خراسان شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha