جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره تربیت دینی کودک

حوزه/ حجت الاسلام داوود نژاد گفت: در مهندسي تربيت ديني بايد به تفاوت هاي فردي توجه شود؛ چرا كه گاهي طلبه اي با وجود ضعف در يكي از دروس، داراي نبوغ و استعداد در زمينه ديگري است كه بايد يه اين مهم توجه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام مسلم داوود نژاد، کارشناس مسائل تربیتی، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، در محل نمازخانه دهکده مقاومت بجنورد اظهار داشت: وظيفه مسئولان حوزه علمیه زير ساختي است، نه مقطعي، بنابراین بايد براي ارتباط با مردم، مجهز به ابزارهاي ارتباطي شد.

وی با بیان اینکه هدف از ارتباط مدیران مدارس علمیه با طلاب جذب آنان به سوي دين است، افزود: در مهندسي تربيت ديني بايد به تفاوت هاي فردي توجه شود؛ چرا كه گاهي طلبه اي با وجود ضعف در يكي از دروس، داراي نبوغ و استعداد در زمينه ديگري است كه بايد يه اين مهم توجه شود.

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزار تربيت؛ آموختن و تجربه است، گفت: براي تربيت بايد به اين دو امر توجه داشته باشيم و در كنار آموختن، اجازه تجربه به طلاب را بدهيم تا خود طعم شيرين مباحث را بچشند.

وی با بيان اهميت ارتباط بين مسئولان مدارس و طلاب، ابراز داشت: بايد به جاي برقرار كردن رفاقت با طلاب سعي كنيم الگويي دوست داشتني برای آنها باشيم، چرا كه در الگو بودن، انديشه فرد، محور قرار مي گيرد اما در رفاقت خود فرد و اين نوعی آسيب است.

حجت الاسلام داودنژاد با اشاره به ويژگي های یک استاد خوب از زبان امام باقر (عليه السلام) و شهيد مطهري (ره)، گفت: نبايد تنها به آموختن اكتفا شود، بلكه بايد در طلاب نسبت به مسائل، تشنگي ايجاد كنيم و دركنار ياد دادن انديشه ها روش اندشيدن را هم به طلاب آموزش دهيم.

وی تصریح کرد: هر طلبه اي با هر شخصيتي ويژگي هايي دارد كه بايد به آن توجه كرد و در مسير درست قرار داد.

این کارشناس مسائل تربیتی، يكي از نكات ارتباط مؤثر را صبر دانست و گفت: بدون صبر نمي توان مؤثر بود که در این راستا افرادی که با صبر و بردباری هدف خود را دنبال می‌کنند چه در زندگی و چه در زندگی اجتماعی موفق می‌شوند و می‌توانند جامعه خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha