دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدير حوزه علميه خراسان

حوزه/ مدير حوزه علميه خراسان با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به مباحث تحولي مورد نظر مقام معظم رهبري، خواستار راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه های استان ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدمصباح عاملي، در نشستی با نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و تعدادي از اعضاي شوراي استاني حوزه علميه اين استان، در مشهد گفت: تلاش مي كنيم تا به سرعت در  سطح هر سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي مباحث تحولي مورد نظر مقام معظم رهبري محقق شود.
 
عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به اهتمام نسبت به پذيرش حداكثري در حوزه علميه خراسان، ابراز كرد: در حوزه خراسان، توسعه كمي و كيفي مبناي كار است، زيرا بيشتر از آن چيزي كه وجود دارد، به گسترش حوزه نياز داريم.
 
وي بابيان اينكه در رابطه با حوزه علميه مسئوليت داريم، گفت: رشد جايگاه حوزه به معناي ارتقاي نظام و اسلام است و هيچ نفع شخصي در اين امر وجود ندارد و همه ما با تلاش و خدمت خود، رسيدن به همين امر  را دنبال مي كنيم.
 
مدير حوزه علميه خراسان همچنين با اشاره به اعزام مشاوران حوزوی به شهرستان ها، اظهار كرد: توصيه اين است كه به گونه اي عمل شود تا در مركز هر استان يك مركز مشاوره براي طلاب علوم ديني و خانواده هاي آنان راه اندازي شود.
 
ضرورت توجه به مدارس علميه شهرستان ها
 
حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي نیز در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به مدارس علميه شهرستان ها، از اهتمام مدير حوزه علميه خراسان نسبت به اين امر و سفر اخير وي به اين استان تقدير كرد.
 
 وی ضمن بيان برخي مسائل مربوط به حوزه علميه  استان و ارائه پيشنهادهايي درباره تحول و حوزه انقلابي، يادآور شد: با توجه به اينكه در نظام اسلامي به سر مي بريم، حوزه هاي علميه به طور ايثارگرانه اي در تحقق منويات مقام معظم رهبري اهتمام مي ورزند.
 
توسعه زیر ساخت های حوزوی

حجت الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه خراسان شمالي هم در این نشست گفت: براي توسعه زيرساخت هاي حوزه علميه خراسان شمالي در چهار سال گذشته نسبت به گذشته به خوبي كار شده است.

وي با اشاره به توجه ويژه نماينده ولي فقيه و رئيس شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي نسبت به رشد اين حوزه، ابراز كرد: با تلاش، برنامه ريزي و نيازسنجي مطلوب مي توان مسير تحول را به خوبي ادامه داد.
 
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha