جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشتند : تامین اجتماعی از سازمان هایی است که واقعاً صددرصد در خدمت مردم است و هیچ تهمتی در آن نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی و ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی اظهارداشتند: تامین اجتماعی در حقیقت یک نوع خدمت به مردم است، آن هم خدمتی که از هر نظر لازم است.

 ایشان در ادامه بیان داشتند: انسانهایی هستند که در هنگام پیری عصای زندگی از دستشان می افتد یا کارگری که نمی تواند کار کند و یا کسی که فوت می کند و بچه اش بی سرپرست می ماند احتیاج به کمک دارند . جای شک نیست که تامین اجتماعی یک خدمت عمومی است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر مسئولان می خواهند مردم به آنها علاقه مند باشند، باید کار و خدمت کنند، اظهار داشتند: خدمت آنها مشکل گشایی و ایجاد اشتغال است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن کریم در این خصوص عنوان کردند: عمل صالح فقط عبادت نیست، بلکه خدمت به مردم نوعی عبادت است.

 ایشان با بیان اینکه خداوند محبت خدام را در دل مردم ایجاد می کند، تصریح کردند: رابطه ای بین عمل صالح، خدمت به مردم و محبت به مسئولان وجود دارد.

حضرت آیت الله سبحانی خطاب به کارکنان سازمان تامین اجتماعی تاکید کردند: کارهایی که شما انجام می دهید در حقیقت خدمت به مردم است.

ایشان با بیان اینکه در دنیا حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت محمد (ص) محبوبترین افراد هستند، افزودند: زیرا مسیح(ع) خادم مردم بود و همچنین پیامبر اکرم(ص) بشریت را از بت پرستی نجات دادند و جامعه عقب افتاده را متمدن کردند. این پیامبران برای مردم کار کردند.

حضرت آیت الله سبحانی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواستند با مردم با چهره باز برخورد و گره گشایی کنند.

در ادامه این دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ٤٢میلیون نفر در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: این جمعیت شامل کارگران، بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می شود .

دکتر منصور اعتصامی افزود: بیمه شدگان این سازمان با خانواده هایشان ١٨میلیون نفر، بازنشستگان و خانواده هایشان ٥میلیون و ٨٠٠هزار نفر و یک میلیون و ٤٠٠ هزار واحد کارگاهی بازرگانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی اظهار داشت: این سازمان خدمات درمانی، مستمری و دیگر خدمات را به جمعیت تحت پوشش ارائه می کند.

دکتر اعتصامی با بیان اینکه ٥٤ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: روحانیون معظم نیز از گروههای تحت پوشش این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر با اتخاذ رویکرد مدیریتی جدید به مباحث ارزشی توجه شده است، گفت: مدیرعامل این سازمان از ایثارگر ان ولایت مدار و متعهد است و به همراه سایر مسئولان این سازمان فعالیت های قرآنی و اقامه نماز ، رویکرد برخورداری از منابع اهل بیت و ارتباط بهتر با ذینفعان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد بین النسلی است، گفت: این سازمان به نفت و مالیات متکی نیست.

وی در ادامه به فعالیت های فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: گسترش مسابقات قرآنی و ترویج مفاهیم قرآنی، برگزاری آزمون های غیرحضوری تفسیر قرآن کریم برای روحانیون سازمان و برقراری ارتباط موثر با کارکنان با استفاده از روایات و احادیث از جمله این اقدامات است.

دکتر اعتصامی با بیان اینکه قلب تپنده حوزه فرهنگی سازمان تامین اجتماعی قرآن و اقامه نماز است، افزود: در راستای گفتمان سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی با حوزه های علمیه، ستادهای ائمه جماعات و دانشگاهها ارتباط موثر برقرار کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha