یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه

حوزه/ دشمن در طراحی جدید برای ضربه زدن به انقلاب به دنبال برنامه مهم چون تعامل، معامله، رخنه و استحاله فکری از درون آحاد ملت به خصوص مسئولین و نخبگان است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسملین عبد الله حاجی صادقی امروز در هفتمین اجلاسیه همایش اساتید ونخبگان حوزه علمیه قم که دردفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد به رسالت روحانیت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: سنگر سازی عقیدتی و فکری، تبلیغ دین، دفاع از آرمان های انقلاب و مدیریت راهبری جامعه از مهمترین رسالت به شمار می رود.

جانشین نمانیده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیت لازم است در شرایط کنونی ضمن دفاع از کیان انقلاب و اسلام، اسلام را به جهانیان معرفی کند، افزود: از جمله الزامات انجام رسالت ها ، دشمن شناسی، آسیب شناسی و شناساندن دشمن است؛ در زمانی قرار داریم که نظام ولایی وارد دهه چهارم می شود و این مسئله در طول تاریخ اسلام سابقه ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: در طول چند دهه، نظام با انواع مشکلات و خطرات مواجه بوده، ولی تا کنون از همه خطرات باموفقیت عبور کرده است.

جانشین نمانیده ولی فقیه درسپاه بابیان اینکه انقلاب، نور امید در قلب مستضعفان و خار در چشم دشمنان است، به طراحی های جدید دشمن اشاره و عنوان کرد: یکی از برنامه های دشمن طراحی فتنه به شکلهای مختلف است. انقلاب با دشمنی تا بن دندان مسلح مواجه است و همه برنامه های آنها این است، وحدت و قدرت دینی انقلاب را از بین ببرند.

وی گفت: دشمن در طراحی جدید برای ضربه زدن به انقلاب به دنبال برنامه مهم چون  تعامل، معامله، رخنه و استحاله از درون آحاد  ملت به خصوص مسئولین و  نخبگان است.

 حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: این تعامل با اهدافی چون نفوذ در بیوت مراجع، مطرح کردن تعدد مرجعیت و نفوذ و اصلاح فکری در  بین علما، حوزه و مساجد،  استفاده از تجربه های تاریخی و معاصر و سکولار، فتنه سال 88 و برجام همراه است.

جانشین نمانیده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد:  آن قدر این برجام  برای آمریکا موفقیت آمیز بود که  اوبا ازآن به عنوان موفقیت ترین فعالیت های خود  در دوران ریاست جمهوری خود نام می برد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: عامل دیگر تعامل، شکل گیری گفتمان نخبگانی و آشتی با غرب است. این گفتمان، تعامل را پذیرفته است و تنها به منافع ملی و غلبه آبادانی دنیا بر آخرت فکر می کند.

 وی عنوان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود در بحث تعامل و استحاله فکری از درون، به دنبال اقداماتی موثری چون ایجاد تغییر ذائقه فرهنگی مردم، نفوذ فرهنگی در جامعه، انحراف عملی و به دنبال آن انحراف علمی، تغییرتحلیل و محاسباتی مسئولین و نخبگان نسبت به دشمنی دشمنان، برقرارکردن رابطه دوستی، دو قطبی کردن جامعه به تندرو و میانه رو، القاء کردن یأس و نامیدی در جامعه در مسیر انقلاب ، تحریف شخصیت امام راحل و انقلاب، تخریب جایگاه اصل ولایت فقیه و زمینه سازی برای رهبری کسی که از جنس رهبر اول ودوم نباشد.

جانشین نمانیده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: دشمن از طرح دو قطبی کردن جامعه به عنوان  سرمایه بزرگ یاد می کند و حاضر است برای آن سرمایه گذاری فراوانی مالی و فکری  کند،حتی از بعضی منافع خود بگذرد، ولی در این مسئله به نتیجه نهایی برسد.

 حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: دشمن برای زمینه سازی رهبری از جنس غیر رهبر اول و دوم، خبرگان رهبری را هدف قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی دامنه داری انجام داده است.

 وی عنوان کرد: فضای سازی برای شکست خطوط قرمز درزمان فعلی، تضعیف اقتدار ملی در عرصه بین المللی، نظامی و امنیتی، علمی واقتصادی، اعتقادی و مذهبی، تلاش برای منزوی کردن نیروها و نهادهای انقلابی واعتقادی، کمک و حمایت از جریانهای میانه رو، مسلط کردن سکولارها بر انقلاب، ترویج سکولار در حوزه،  تبدیل فرصت انتخابات به عنوان تهدید برای انقلاب، نیز از دیگراقدامات  موثر دشمن برای به نتیجه رسانیدن برنامه اصلی یعنی تعامل و استحاله فکری نخبگانی است.

جانشین نمانیده ولی فقیه درسپاه عنوان کرد: در فتنه سال ۸۸  هفده سفارتخانه علیه انقلاب فعالیت کردند تا بتوانند به نیتجه برسند و این نمونه ای از اهداف دشمن از انتخابات برای تبدیل شدن به تهدید است.

 حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، گفت: 140 هزار طلبه بسیجی در حوزه علمیه  عضو هستند و برای پویا ماندن این جمعیت لازم است دو محور مهم مسجد و روحانی در مساجد را دنبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha