چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فیروز اصلانی/ استاد حقوق دانشگاه تهران

حوزه/ استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقتصاد نیز می‌تواند راهگشا باشد و در این زمینه همراهی رسانه ها در راستای مدیریت افکار عمومی بسیار ارزشمند است که متاسفانه امروز برخی رسانه ها تریبون آمریکا قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» فیروز اصلانی در همایش ملی فقه حکومتی در موسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه برخی رسانه‌ها اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند تصریح کرد: آمریکا به دنبال بی‌تفاوتی توده‌های مردمی است چنانچه در راهبرد جدید خود این هدف را دنبال می کند و رسانه‌های ضد انقلاب در داخل کشور در زمین دشمن بازی کرده و اهداف مورد نظر او را دنبال می‌کنند.

وی اظهارداشت: سناریوی جدایی مردم از روحانیت یا روحانیت از مردم، هدف دشمن است تا بتواند با کنترل اذهان عمومی بر روی تضعیف نظام و دستاوردهای آن بر روی اذهان عمومی کار کند.

اصلانی افزود:‌ جریان تهاجم فرهنگی دشمن به دنبال تاثیرگذاری بر اذهان عمومی است تا بتواند افکار، عقاید و رفتارها را تغییر دهد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: از گذشته تا کنون فعالیت گروه‌های ضد انقلاب برای تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی در داخل کشور در اشکال مختلف وجود داشته است، لذا حکومت اسلامی با پشتیبانی مردمی می‌تواند به نتیجه برسد اما اگر برای تاثیرگذاری بر اذهان ملت تلاش نداشته باشیم افکار عمومی مورد نظر دشمن اعمال شده و منشا قدرت از نظام گرفته می‌شود.

اصلانی با اشاره به اینکه توده‌های مردمی هدف اصلی دشمن در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ است، بیان داشت: تلاش اقشار مختلف جامعه به ویژه علما و روحانیون باید در حوزه‌های فرهنگی دنبال شود چرا که اکنون دشمنان ایران اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به میدان آمده‌اند به همین علت باید نظام اسلامی نیز در کنار متحدان خود قرار گیرد و با تمام توان مقابل هجمه‌ها ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند تقویت ظرفیت‌های مردمی است، اظهارداشت: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقتصاد نیز می‌تواند راهگشا باشد و در این زمینه همراهی رسانه ها در راستای مدیریت افکار عمومی بسیار ارزشمند است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی رسانه‌ها اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند تصریح کرد: آمریکا به دنبال بی‌تفاوتی توده‌های مردمی است چنانچه در راهبرد جدید خود این هدف را دنبال می کند و رسانه‌های ضد انقلاب در داخل کشور در زمین دشمن بازی کرده و اهداف مورد نظر او را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران و اسلام قبل از انقلاب اسلامی در حاشیه قرار داشتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) این عناصر را به عنوان متن اصلی دنبال کرد به همین علت توانست اهداف مورد نظر خود را در دوران حیات تحقق بخشد.

اصلانی اسلام و مردم را عصاره قانون اساسی توصیف کرد و گفت: این عناصر را نمی‌توان از نظام اسلامی حذف کرد چراکه انقلاب اسلامی با تکیه بر این دو عنصر شکل گرفته است.

استاد دانشگاه تهران از حاکمیت به عنوان عنصر اساسی در تحقق ارزش‌ها نام برد و افزود: ایجاد و بقای ارزش‌ها فلسفه برپایی حکومت‌هاست اما با توجه به اینکه حکومت‌ها متفاوت هستند ارزش‌ها نیز در جوامع مختلف متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه انرژی‌های مردم سبب تغییر حکومت‌ها می‌شود، عنوان کرد: هیچ تحرکی بدون انرژی توده‌های مردم امکان‌پذیر نیست اما حضرت امام خمینی(ره) علاوه بر استفاده از این انرژی از قدرت دین نیز استفاده کردند و توانسته انقلاب اسلامی را مقابل رژیم شاهنشاهی به پیروزی برسانند.

استاد دانشگاه تهران افزود: انرژی توده‌های مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است و بیعت، پشتیانی و انتخاب مردم از ویژگی‌های نظام اسلامی بوده و بدون استقامت توده‌های مردمی، پیشبرد اهداف امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه برپایی حکومت اسلامی یک رسالت شرعی است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تفکر اسلامی موضوع افکار عمومی را دنبال کرده و با تصرف در مدرنیته محتوای اسلامی را به مردم ارائه دادند به همین علت توانستند از ظرفیت مردمی برای حاکمیت مشروع ولایت فقیه استفاده کنند.

اصلانی یادآور شد: دشمنان آگاه هستند که نمی‌توانند قدرت مردمی را از نظام اسلامی حذف کنند، اما برای دور کردن مردم از صحنه‌های سیاسی تلاش می‌کنند به همین علت در بسیاری از اتاق‌های فکر به دنبال تدوین راهکارهایی برای ایجاد فاصله میان مردم و حکومت هستند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha