جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله  حائری شیرازی

حوزه/ آیت الله حائری شیرازی گفت: به همه نیروهای مومن که مجهز به علم و تقوا هستند، توصیه می کنم، حتما از فرصت به وجود آمده در فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند و با حضور فعال خود نسبت به نشر فرهنگ توحید اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عصر امروز در اولین همایش بین المللی «اندیشه راقی» که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رویداد در حقیقت انتقال قدرت از مستکبرین به مستضعفین بود، انقلاب اسلامی در واقع نماینده گفتمان توحید بود و این را بدانید که اختلاف و نزاع بین گفتمان شرک و توحید همواره در جهان جاری است.

وی ادامه داد: وقتی گفته می شود، عالم پر از شرک و ظلم خواهد شد، یعنی گفتمان ها پر از شرک و ظلم و جور می شود، و وقتی عالم پر از عدل و داد می شود، یعنی گفتمان های توحیدی در عالم نشر و توسه می یابد، بنابراین عدل و داد از آثار توحید و ظلم و جور از آثار شرک است.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که دست اندرکاران این همایش در پی هدایت مردم از ظلمت به نور هستند، عنوان داشت: شما عزیزان، باد قدر این فعالیت مهم و حیاتی خود را بدانید، چرا که نهایت کار شما نابودی ظلم و شرک و نشر ایمان و توحید در جهان است.

وی با اشاره به آثار شوم شرک و سرنوشت بشریت، تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 106 سوره یوسف می فرمایند «وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ / و بيشترشان به خدا ايمان نمى ‏آورند جز اينكه [با او چيزى را] شريك مى‏ گيرند»، در این آیه مومن بودن و مشرک بودن یک فرد با هم سازگاری ندارد و افرادی این معما را از امام صادق(علیه السلام) سؤال کردند و امام علیه السلام فرمود، منظور در آیه شرک در اطاعت است و چرا که در آن اطاعت شیطان می کنند و به جهت این کار برای خدا شریکی در اطاعت قائل می شوند، یعنی مردم بدون توجه، از شیطان اطاعت می کنند و اطاعت از شیطان شرک است.

این استاد حوزه ادامه داد: بنابراین وقتی شما می گویید اگر فلانی نبود، مغلوب شده بودیم، این مصداق شرک است و متأسفانه، این کلمه در فرهنگ ما رایج شده است و شما عزیزان در این همایش که پیگیر مطالبات و بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری هستید، باید با دقت روی این مسئله کار کنید، تا بتوانید از مکتب فکری امام و رهبری یک فرهنگ توحیدی را به جوانان ارائه دهید.

وی افزود: شما باید به این مطلب توجه داشته باشید که همانا محل نزاع و دعوای اصلی غرب، یهود، انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای استکباری با شما بر سر شرک است؛ از این رو آنها نزاعی با شما در نشر ایمان ندارند، زیرا کاری که آنها کرده اند، این بود که اجازه نشر ایمان را دادند، ولی نگذاشتند و اجازه ندادند از موضوع شرک پرده برداری شود و حقیقت آن به مردم تبیین و تعریف شود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: آنهایی که در روز عاشورا با حسین علیه السلام دعوا داشتند، دعوایشان بر سر نماز، روزه، حج و نظائر اینها نبود، بلکه دعوا بر سر اطاعت از شیطان و یا اطاعت از ولایت بود و در حال حاضر نیز مستکبرین اجازه تبیین شرک را نمی دهند تا مسلمانان وقتی کار شرک آمیز انجام می دهند، متوجه شرکشان نباشند و همچنان در اطاعت شیطان باقی بمانند.

وی اضافه کرد: باید تمام نوشته ها و تالیفات و فعالیت های شما برای نشر توحید و پرده برداری از شرک باشد یعنی اگر می خواهید یعنی اگر می خواهید توحید را در عالم نشر دهید، باید قبل از آن شرک را به مردم تعریف و تببین کنید تا راه هدایت را در مسیری مستقیم و بدون انحراف بپیمایند.

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که شرک شناسی باید از اولویت های فعالان جبهه انقلاب باشد، خطاب به جمع حاضر گفت: گفتمان شرک چیست؟ را در دستور کار فعالیت های خود قرار دهید تا با تبیین شرک معلوم شود، آن کاری که انجام می دهید، توحیدی است، بنابراین برنامه کاری و هر نوع فعالیت ما باید بر محور توحید توام با شرک شناسی باشد.

وی، وجود تفاوت ها و سلیقه ها بین نیروهای مومن و انقلابی را موجب خیر و برکت و از نعمات الهی برشمرد و عنوان داشت: به همه نیروهای مومن که مجهز به علم و تقوا هستند، توصیه می کنم، حتما از فرصت به وجود آمده در فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند و با حضور فعال خود نسبت به نشر فرهنگ توحید اقدام کنند.

آیت الله حائری شیرازی در پایان با اشاره به برخی اقدامات علمی خود، عنوان داشت: بنده هم اکنون در صددم علوم انسانی اسلامی را یعنی، احکام اسلام را به زبان علمی به جهانیان ارائه کنم. به طوری که رویکرد علمی احکام اسلامی در دانشگاه های بین المللی اعم از سوربن، هاروارد و... قابل دفاع بوده، ضمن اخذ تاییده های لازم از آنها، این مجموعه را در اختیار دانشمندان اساتید علوم انسانی قرار دهم، چرا که اگر دانشمندان علمی بودن اسلام را بپذیرند، از آنجا که مغرض نیستند، حقانیت اسلام ناب محمدی را خواهند پذیرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha