شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمین را خواستار شدند و تاکید کردند: نباید در این ایام کاری بشود که به اختلاف بین مسلمین منجر شود، مخصوصا زمانی که دشمن برای دنیای اسلام مرتب خط و نشان می کشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)گفتند:کسی که دنیا را با عمل آخرت طلب کند بوی بهشت را استشمام نمی کند.

معظم له افزودند: مطابق این حدیث شریف، یعنی چنین شخصی نه تنها وارد بهشت نمی شود؛ بلکه حتی به آن نیز نزدیک نمی شود.

ایشان افزودند:کسانی اهداف مادی و دنیایی دارند، اما زیر چتر یک هدف دینی می آیند تا به هدف دنیایی خودشان برسند، متاسفانه در نظام جمهوی اسلامی که پسوند اسلامی دارد از این نمونه ها یافت می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:بعضی از همین افراد با ساخت مسجد، حسینیه یا مراکزخیریه درصدد رسیدن به اهداف مادی و دنیایی خود مانند شرکت در انتخابات و کسب رای مردم هستند؛ با ریاکاری و دغل بازی و زیر پوشش دین دست به این کارهای مقدس می زنند که چنین افرادی مردم را به دین و مبانی دینی و خیریه، بدبین می کنند.

ایشان در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمین را خواستار شدند و تاکید کردند: نباید در این ایام کاری بشود  که به اختلاف بین مسلمین منجر گردد، مخصوصا در زمانی که  دشمن برای دنیای اسلام مرتب خط و نشان می کشد.

معظم له ممنوعیت ورود 7کشور اسلامی به خاک آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور را خاطر نشان شدند و افزودند: در این دستور رئیس جمهور آمریکا به سنی یا شیعه بودن اشاره ای نشده است، بلکه همه مسلمانان را ذکر کرده، این نشان می دهد دشمنان اسلام در دشمنی خود با این دین مقدس، کاری به مذهب و عقیده ندارد، لذا نباید دز این ایام کاری خلاف وحدت انجام داد.

*در ایام فاطمیه به ذکرفضایل و مناقب بی شمار حضرت زهرا پرداخته شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ذکر فضایل حضرت زهرا(س) را خواستار شدند و گفتند: با ذکر فضایل بی شمار آن بانوی بزرگ اسلام هیچ اختلافی به وجود نمی آید و چقدر خوب است 40حدیث در مورد فضایل حضرت زهرا از منابع اهل سنت در میان مردم منتشر شودکه تاثیرات زیادی دارد.

معظم له در قسمت پایانی سخنان خود به فرارسیدن 22بهمن ماه اشاره کردند و همگان را به شرکت با شکوه در راهپیمایی این روز مبارک دعوت کردند و تاکید کردند:امسال حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن باید پرشکوه تر از سال قبل باشد به دلیل تهدیداتی که اخیرا مسئولین جدید کاخ سفید می کنند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: دشمنان اسلام و انقلاب مردم ما را تهدید می کنند به منظور اینکه بفهمند عکس العمل آنها به تهدید چگونه است، اگر ببینند مردم ترسیده اند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی بد بین شده اند تهدیدات خود را افزایش می دهند؛ اما اگر ببینند ملت ایران در برابر تهدید متحدتر و منسجم تر می شوند، دست از تهدید و ارعاب بر می دارند.

*روز به روز به دموکراسی غربی بد بین تر می شویم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، رئیس جمهور جدید آمریکا را  محصول دموکراسی غربی دانستند و تاکید کردند: ما روز به روز به دموکراسی غربی بد بین تر می شویم؛ در ایام تبلیغات انتخابات در آمریکا چه نسبت هایی از مفاسد اخلاقی و سیاسی و اقتصادی به یکدیگر زدند که این ها همه نشان از خرابی اوضاع دموکراسی غربی  و فساد همه جانبه در دستگاه حاکمه ایالات متحده دارد و رئیس جمهور جدید آمریکا نیز در همین ابتدای کار با همه مردم دنیا اعم از اروپایی ها، چین و مسلمانان در افتاده است، آیا این تدبیر است؟ دستبند زدن به یک کودک چند ساله تدبیر و کشور داری است؟

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه ما باید از انتخابات آمریکا عبرت بگیریم گفتند: ما نباید در ایام انتخابات  به همدیگر تهمت بزنیم و دروغ بگوییم بلکه باید همگان با هدف انجام تکلیف الهی به پای صندوق رای بیایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha